חברת החשמל תקים רשת דור 5 סלולרית עצמאית לצרכיה, והיא בוחנת את האפשרות להציע את שירותי התשתית שלה לכל מפעילי הסלולר בארץ.
הרעיון, שנחשף לראשונה באתר המקצועי לענייני תקשורת ZmanAvir, מזכיר את הרעיון שעמד בזמנו מאחורי הקמת חברת תשתיות הסיבים האופטיים IBC: שימוש בתשתיות הפנימיות הקיימות של החברה לצרכים מסחריים חדשים, בשיתוף חברות אחרות.
הרשת החדשה תוכננה לצורך הזרמה מיידית של המידע המתקבל מהמונים החכמים הדיגיטליים של חברת החשמל, המותקנים בבתים, למרכז הנתונים של החברה. לצורך כך תוקם תשתית דור 5 סלולרית לכל דבר, שתכלול מיקרו־משדרים קומפקטיים אשר יותקנו על עמודי החשמל של החברה. אולם בימים אלה החברה בוחנת אפשרות לאפשר בה שימוש גם למפעילות הסלולר בארץ, על בסיס מסחרי. היתרון ברור: המחסור במיקומים חדשים לאתרים סלולריים הוא אחת הסיבות לקצב ההתפתחות האיטי של רשתות דור 5 בישראל.
מחברת החשמל נמסר אתמול בתגובה: "מדובר ברשת סלולרית שתזרים את נתוני צריכת החשמל של הלקוחות בעלי המונים החכמים למרכז מידע של חברת החשמל. אחת מהאפשרויות שהישימות שלה נבחנת נוגעת לאפשרות של חברות תקשורת נוספות להשתמש בתשתית זו. נכון לעכשיו אנחנו מצויים בעיצומו של תהליך להסדרת פעילות הרשת וקבלת האישורים הרגולטוריים לשם כך".