"כשהציעו לנו להתמקצע בעיבוד ולהשתבץ ברפאל ־ התייעצתי עם אשתי, עם הוריי ועם הרב שלי", שיתף ישראל, נשוי בן 28, אב לארבעה ילדים וחסיד בעלז. "הבטיחו שנקבל את כל מה שאנחנו צריכים כמגזר חברתי ופרנסה מכובדת, שהיא חשובה מאוד עבורי, יש לי אחריות גדולה לכלכל ארבעה ילדים", סיפר תלמיד במיזם הייחודי המכשיר תלמידי כולל.
1 צפייה בגלריה
yk13514232
yk13514232
(צילום: באדיבות עיריית נוף הגליל)
12 אברכים חרדים מנוף־הגליל נקלטו במסלול הכשרה למפעילי CNC, בסיומו ישולבו כעובדי חברת רפאל. התוכנית, שפותחה ביוזמת עיריית נוף־הגליל ורפאל, מבצעת התאמה של אופי העבודה לאורח חייהם הדתי. חברת רפא"ל מקיימת בנוף הגליל מיזמים של תרומה לקהילה, במהלכם נולד הרעיון לשיתוף פעולה עם העירייה בהעסקת חרדים. במסגרת הפרויקט אותרו 12 אברכים, כולם בעלי משפחות תושבי שכונה חרדית בעיר. בסיום הקורס שיתקיים במכללת נוף הגליל וימשך 4 חודשים ־ הם יקלטו כעובדי חטיבת המנועים הרקטיים וראשי הקרב ברפא"ל.
"אני יוצא ללימודים ולעבודה, אבל בשום שלב לא אוותר על לימודי הקודש. ביום אני אברך כולל וברגע שאתחיל לעבוד אהיה אברך כולל רק בשעות הערב" סיפר ישראל, בוגר לימודי הכולל ומשתתף במיזם שילוב החרדים ברפא"ל. "אני ממליץ לכל בעל משפחה שצריך להתפרנס, שיחפש עבודה בנוסף ללימודי הקודש, יש ערך עליון בפרנסת המשפחה לצד ערך עליון בלימוד התורה", הוסיף.
ראובן קוגל, בן 28, מארגון "מפתח" וחסיד בחסידות צ'רנוביל שבבני ברק, הוסיף: "אם כל המעסיקים יהיו פתוחים לצרכים של העובד החרדי כמו בחברת רפא"ל ־ שהעניקה מלגות קיום לתקופת ההכשרה, והתאימה את העבודה לצרכי העובד החרדי מבחינת עבודה בימי שישי, שיהיה להם אוכל למהדרין ובית כנסת ־ אז נוכל להגדיל את מעגל התעסוקה של החרדים במספרים גדולים".
ד"ר שי רחימי, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מנור וטכנולוגיות ברפא"ל, הוסיף כי "זו הפעם הראשונה שאנו מכשירים וקולטים חרדים כמפעילי C.N.C בחטיבה שלנו. כבר היום אנו ערוכים לקליטתם של עשות מפעילים כאלה. המקצוע אותו רוכשים התלמידים במסלול הוא חשוב מאוד עבורנו, בלעדיו אף טיל לא יזוז, אף מטוס לא עף ואף פגז לא נורה". על אופי המקצוע שרוכשים האברכים במסלול סיפר כי הוא דורש עבודה טכנית עם דיוק, סבלנות וחשיבה. "הצעירים החרדים שישתלבו אצלנו יקלטו בצמרת התעשיה הביטחונית העולמית ויתרמו תרומה חשובה לביטחון המדינה", הוסיף.
ברפא"ל מתכוונים להעניק לעובדים החרדים אוכל כשר למהדרין ובית כנסת בתחומי המפעל, לסייע להם בקליטה נוחה במפעל. "מיזם שילוב החרדים, תוך הכשרתם המקצועית ומתן מענה לצרכיהם המיוחדים, הוא לתפיסתנו אינטרס חברתי, לאומי וכלכלי מהמדרגה הראשונה, מדובר בפתרון מעולה לשני הצדדים", אמרה מנכ"לית המכללה הטכנולוגית בנוף הגליל מרב ששון אמויאל. רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל, סיכם "רפא"ל שפיתחה את כיפת ברזל נגד הטילים מפתחת כעת "כיפת ברזל" חברתית נגד הקיטוב והפילוג בחברה הישראלית, אין לי ספק שמהמיזם הזה כולם ירוויחו, החרדים, רפא"ל, נוף הגליל ומדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 00:00, 20.07.23