3 צפייה בגלריה
yk13502716
yk13502716
צילום: דוד קישקה
אוכל: קרואסונים יפים בשלל מילויים, מלוחים ומתוקים, מסודרים למופת בוויטרינה כשלצידם מבחר מאפים, כריכים ועוגות שמושכים קהל רב של גרגרנים בשעת בוקר מוקדמת.
ברוכים הבאים ל'תושה בייקרי' הנהדרת באכזיב. כל אחד מזמין בתורו וניכר שהבחירה לא תמיד קלה, כי באמת שיש כאן רצון לטעום מהכל. הזמנתי קרואסון ובתוכו לביבות זוקיני, גבינה יוונית, פלפל קלוי וחסה. היה ממש מעולה, מאוד מקורי, וכל המרכיבים והמרקמים השונים השתלבו מצוין.
3 צפייה בגלריה
yk13502715
yk13502715
צילום: דוד קישקה
הוספתי גם קראנץ' זיתים, שכלל זיתים גם בתוך הבצק וגם מחוצה לו, והיה טעים מאוד; קינחתי בסוג של קרונאט פרלינה שוקולד, שאי־אפשר להפסיק לאכול.
בזמן ההמתנה הסתובבה מלצרית חיננית עם מגש ועליו צ'ופצ'יקים מטוגנים של קרואסון ועליהם סוכר, וחילקה לממתינים וגם לאלו שכבר הזמינו.
מדובר בחלק קטן של קרואסון בצורת חרוט, שמוציאים ממנו כדי למלות אותו באחד המילויים, ובמקום לזרוק את החתיכה הזאת המציאו פה את הביס הזה, שראוי שייכנס לתפריט.
לאחר ההזמנה מתפזרים כאן במרחב, שמציע מספר אזורי ישיבה. ישיבת פנים עם מזגן, ישיבת חוץ בשולחנות הנמוכים שבמבואת הכניסה או לצד בר העץ הגבוה הצופה לים, או בגינה האחורית, שגם היא צופה לים. ויש גם חלל מקורה עם בית קטן וספרים, לארח שם הורים עם ילדיהם.
נראה שחשבו פה על הכל וניכר שיש כאן יד מכוונת מלאת חדוות אירוח ויצירה. 'תושה' זה קיצור של שמות היזמים הצעירים שעומדים מאחורי המקום - תומר סוויסה ושחף אברהם, שניהם בעלי רקע עשיר בתחום ותושבי האזור. תומר גדל בשומרה שעל גבול הלבנון ושחף בנהריה. תומר למד קונדיטוריה אצל הנס ברטלה, השתלם בכתית ובמסעדות בחו''ל וגם עבד בביסטרו מיכאל שבמושב לימן.
שחף עבד מגיל 13 במסעדות בנהריה, והיה זכיין של רשת גדולה במשך שמונה שנים, שם גם נפגשו השניים. את החלום לפתוח מקום יחד זממו שלושה שבועות לאחר שהכירו, ופתחו בייקרי בתוך חלל חדר האוכל של קיבוץ ראש הנקרה. לפני שנתיים וחצי, כשרצו להתרחב וגם למצוא מקום פתוח מול הים, עברו למשכנם הנוכחי.
בתור תושבי האזור, הם מקפידים לעבוד עם חקלאים מהצפון ונותנים הרבה כבוד לתוצרת מקומית. את הכל עושים תומר ושחף במו ידיהם, ואוולין, אמא של תומר, אחראית כאן על העיצוב.
3 צפייה בגלריה
yk13502719
yk13502719
צילום: דוד קישקה
אזור הקופה והכניסה כבר נראה ממש כמו מעדנייה, ויש כאן רצון לפתח זאת עם מוצרים נוספים ולהתרחב עוד בקרוב. השירות סופר אדיב והנוף מדהים. זו ממש פנינה באחד האזורים היפים בארץ.
רחוב: תושה בייקרי נמצא באכזיב, ממש בצד הדרך על כביש 4, שמגיע כאן כמעט לקצה הצפוני שלו. באכזיב יש חופים מרהיבים ושתי שמורות טבע - שמורת חוף אכזיב והשמורה הימית, שהיא הגדולה בארץ.
השמורה הימית הושקה ממש בחודש שעבר ע''י רשות הטבע והגנים ותכליתה הגנה על מיני דגה ושמירה על מגוון ביולוגי, על המערות, רכסי הכורכר וקניון תת־ימי גדול.
יש גם את גן לאומי אכזיב, בו ניתן לישון ולנפוש בשטח שהיה פעם הקלאב מד, וליהנות מהלגונה ומבריכות הים שבו.
בסמוך לו נמצא השטח של ''מדינת אכזיב'' שהקים אלי אביבי ב־1971, והמדור כאן קצר מכדי לכלול את כל הסיפורים על המקום.
צפונה משם נמצאת ראש הנקרה, עם המערות והרכבל ורחשי המים והגלים, שתמיד כיף לפקוד. חוף בצת נמצא בסמוך ושווה ביקור למי שכבר הגיע לסביבה.
ובמושב לימן תמצאו את ביסטרו מיכאל של השף המוערך מיכאל גרטופסקי, שהפך מוקד עלייה לרגל. זה נשמע רחוק, אבל זה בסך הכל כשעה וחצי מת''א.