החיים על פי ברבי

להיות עיתונאית אופנה זה לנסות לחשוב לא פעם באופן יצירתי, כי יש נושאים שברור שכולם ידברו עליהם ועדיין חשוב לי להביא אותם אליכם מזווית שהיא לגמרי שלי. למשל - אם כולם שוחים עכשיו בביצת הסרט של ברבי שיוצא לאקרנים מחר, אני חשבתי שהכי נכון לנבור דווקא בטיפים המעולים שלה בתחום הביוטי והאופנה, ולהביא אותם לקדמת הבמה:
  • ‰ יותר מדי ורוד? אין דבר כזה!!! (הכי צודקת)
  • ‰ להיות יפה זו עבודה קשה (סוף־סוף מישהי שדוברת אמת)
  • ‰ הדבר היפה ביותר שאת יכולה להיות - זו את (העצמה נשית משנת 1959!)
  • ‰ נולדת כדי להיות אמיתית – לא מושלמת (מה ששלה – שלה!)

שבט לוי

מותגי אופנה וקוסמטיקה שאפיל של מסתורין עוטף אותם, באופן טבעי מסקרנים אותי יותר. תראו למשל את Doctor Levy, מותג ביוטי משפחתי של הדרמטולוג פיליפ לוי, שנחת ממש עכשיו בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון ופועל לפי חוקים משלו: משיק מוצר בממוצע אחת לשנה פלוס, לא רודף אחרי טרנדים, מבוסס מחקרים זוכי נובל ולא ממהר לדבר על סלבריטאים ובני מלוכה שמשתמשים בו ומבקרים תדיר בקליניקה בשווייץ להזרקות. בכל זאת, הוא נחשב לאחד הרופאים המובילים בתחום באירופה. "את יודעת שבשווייץ על פי חוק לרופא אסור להגיד שלום למטופל שלו ברחוב, אלא אם כן המטופל פנה אליו? בדיוק בשביל זה אנשים באים אלינו - כדי שלא נדבר", מסביר לי ג'וליאן לוי, מנכ"ל המותג ובנו של ד"ר פיליפ לוי, שבמשפט אחד הצליח לתמצת את תורת היוקרה השקטה שכולם מדברים עליה היום - תלבש איכותי, תמרח איכותי, תזריק את הביוקר אבל אל תשוויץ בזה. "אנחנו משפחה של חנונים שמאמינה שכמה שיותר מדעי ומחקרי יותר טוב, ולכן זה לא מפתיע שהבסיס שלנו הוא מחקר שזכה בנובל והוכיח שלתאי גזע יש אפשרות להצעיר את העור, רק צריך להפעיל אותם נכון". הנוסחה שלהם שמוגנת בפטנט נמצאת בכל המוצרים שלהם (ניקוי וטיפוח) שנחשבים מעולים על פי המגזינים בעולם. אגב, לשאלה המתבקשת לגבי התמחור הגבוה (82-54 דולר לתכשירי ניקוי, 285-164 דולר לתכשירי טיפוח) עונה ג'וליאן שכיוון שכמות של גרגיר אורז מספיקה לכיסוי הפנים אז התכשירים מחזיקים לזמן רב, כך שבתחשיב הסופי - המחיר סביר.
#רקאומרת: שהמותג מתחייב לא להשתמש ברכיבים מזיקים לעור (רשימה של קרוב ל־2700 רכיבים לא נחמדים), לא נוסה על בעלי חיים ומכיל מעל 85% רכיבים טבעיים.

זיכרונות מאפריקה

אדם צובר זיכרונות כדברי השיר, והם צפים ועולים ברגעים לא צפויים: שיר ברדיו, מנה במסעדה, ריח של בושם, תמונה והרשימה עוד ארוכה. "זה כיף לעבוד עם בדים שמעוררים בך זיכרונות. שמחזירים אותך לילדות ומעניקים תחושה של בית" מספרת לי ליצ'יה, מנהלת שותפה של מחלקת התפירה בקוצ'ינטה (מילה שפירושה לסרוג, בתיגרינית, השפה המדוברת באריתריאה), מיזם כלכלי ופסיכו־סוציאלי מבוסס אומנויות עבור נשים אפריקאיות מבקשות מקלט בישראל, שיצר קולקציית קפסולה מרגשת לחברת גולף אנד קו. "כל ילדה באריתריאה לומדת מאמא שלה את אומנות הסריגה וכשהגעתי לקוצ'ינטה והתחלתי לסרוג סלים שאמנם הם מכותנה ולא מקש כמו בבית, אבל זה החזיר אותי אחורה לגיל 16 כשהייתי סורגת עם אמא שלי". לשאלה המתבקשת איך זה מרגיש פתאום "לצאת החוצה" לעולם כשהפריטים מוצגים ברשת גדולה היא עונה באותנטיות "היום הכנסתי את הבת שלי לגן והגננת אומרת לי 'וואו, אמא של מרתה!', לא הבנתי מה קרה. 'ראיתי את התמונה שלך ושל קוצ'ינטה, דרך גולף אנד קו! את לא יודעת מה זה בישראל'. ואני כל כך שמחתי שעכשיו בכל הארץ יכירו את קוצ'ינטה".
#רקאומרת: הקולקציה נמכרת רק בסניפי הרשת, טווח המחירים שלה נע בין 159-25 שקל והכי חשוב - הכסף מכל מכירה עובר ישירות לאישה שיצרה את הפריט.

גבה גלי

גבות מסודרות מבחינתי זה א-ב של עולם הביוטי ואגב, שלא תתבלבלו – הן ממש לא צריכות להיות תאומות זהות. גם אחיות זה סבבה לגמרי. לשם כך, הנה שלושה מוצרים שיעזרו בהשגת המטרה:
1. שלב ראשון: פינצטה, לסידור עדין (49 שקל, kandy בסופר־פארם)
2. שלב שני: מילוי ועיצוב עם מעצב הגבות הדו־צדדי והקל לתפעול (59 שקל, ג'ייד)
3. שלב אחרון: קיבוע הלוק עם ג'ל אפקטיבי שלא משאיר שאריות (60 שקל, קרליין)