האיום להדחתה של הממונה על רשות התחרות עו"ד מיכל כהן ביוזמת שר הכלכלה ניר ברקת הוסר סופית. בהודעה האחרונה שפירסמה בסוף השבוע הרשות, הכותרת הייתה "רשות התחרות בשיתוף שר הכלכלה". בהמשך נכתב: "כחלק מהצעדים שמקדמים שר הכלכלה ורשות התחרות, פורסם היום תיקון לפטור הסוג להסדרי הפצה בלעדית".
כזכור, טען ברקת שהממונה מסרבת לאמץ ולממש את מדיניותו, והאשים אותה שעליות המחירים במזון נובעת "בראש ובראשונה מחולשתה של הרשות כגורם מרסן והיעדר אימוץ של מדיניות אקטיבית ונחרצת להגברת התחרות", ודרש לפטרה. קדמה לכך דרישה של השר לפתוח בחקירה לתיאום מחירים בתקופה שמחלבות וחברות מזון אחרות העלו מחיר - שהממונה התנגדה לה בטענה של חוסר ראיות.
הסיבה העיקרית שהאיום הוסר היא שכדי להדיח את מי שעומדת בראש רשות עצמאית, נדרש השר לאישור ועדה של שירות המדינה, שהייתה אמורה להשתכנע שהממונה איננה ממלאת את חובתה. כזכור, הממונה, עם הכרזת השר על כוונתו להדיחה, יצאה ביוזמות החל מהכרזה על ויסוצקי כמונופול, ועד הטלת קנס של 100 מיליון שקל על שטראוס על התחלת מיזוג בטרם החלטה. ל"ממון" נודע כי לשר הובהר שהסיכוי שהוועדה תכריז עליה כמי שנכשלה, אפסי.