טקס העברת השרביט, חילופי דורות, רעידת אדמה - לא משנה איזה תואר פומפוזי תדביקו לגמר ווימבלדון שנערך אתמול, הוא לא יצליח להעביר את מה שקרה על הדשא. והשורה התחתונה: יש מלך חדש בעיר ובענף, וקוראים לו קרלוס אלקראס. נובאק ג'וקוביץ', השליט הבלעדי, אלוף ווימבלדון בארבע הטורנירים האחרונים, שיאן הגראנד סלאמים עם 23 זכיות, היה שם כדי להפעיל את כל הקסמים והטריקים שהוא מכיר וזה לא הספיק. הוא ראה מהכי קרוב שיש את טקס ההכתרה של היורש.
הטניס העולמי נשלט בעשרים השנים האחרונות על ידי הטריו האגדי ג'וקוביץ'־נדאל־פדרר. הם זללו כל תואר אפשרי, לא איפשרו לצעירים לפרוח או לזנב בהם, אבל החל מאתמול כבר אפשר לדבר על שטיח שזז מתחת לרגלי הטיטאנים. אלקראס בן ה־20 שכבר זכה באליפות ארה"ב סימן אתמול נקודת ציון משמעותית, כשזכה באליפות ווימבלדון על חשבונו של ג'וקוביץ' אחרי כמעט חמש שעות של טניס אדיר וניצחון בחמש מערכות, 6:1, 6:7, 1:6, 6:3, 4:6.
1 צפייה בגלריה
yk13509168
yk13509168
צילום: NEIL HALL, EPA

16 שנה מפרידות בין השניים, אבל זה לא רק טווח הגילים, אלא הניסיון במעמדי על. עבור ג'וקוביץ' זה היה גמר גראנד סלאם מספר 35 ופעם תשיעית בווימבלדון בעוד עבור אלקראס זהו גמר גראנד סלאם שני ופעם ראשונה בווימבלדון.
אחרי הקריסה של אלקראס במפגש הקודם ביניהם בחצי גמר רולאן גארוס, הספרדי הבטיח כי הפעם הוא מגיע מוכן יותר מנטלית וינסה לשלוט בעצביו מול המאסטרו הסרבי שיודע להיכנס לראש של יריביו ולעשות שם שמות. זה לא עבד לאלקראס במערכה הראשונה, אבל בשתי המערכות הבאות הוא התעשת והפך את התוצאה והמומנטום. ג'וקוביץ' החל לפתוח עיניים, לשגר מבטים מאיימים, להניף אגרוף בתנועות ניצחון מוגזמות ולהתעכב עם ההגשה עד לשנייה האחרונה ומעבר לה. הכל כדי לערער את היריב הנחוש ממול. במערכה הרביעית זה עבד, הג'וקר חזר למשחק, השווה ל־2:2, קרלוס נראה מעט אבוד ונדמה היה שהנה הסדר הישן שב אל כנו.
לא הפעם. זה היה הערב של השור הצעיר שכבר במשחקון השלישי שבר את ג'וקוביץ', שמר על ההגשות עד הסיום וחגג פינאלה דרמטי עם 4:6 במערכה המכריעה ורץ לחגוג עם הצוות והמשפחה. זה לא היה עוד ניצחון בגמר איכותי, זה היה מפץ בעולם הטניס.
אלקראס קטע לג'וקוביץ' ארבע שנים מושלמות בלונדון, 44 ניצחונות ברציפות במגרשי האול־אינגלנד קלאב. נולה קיווה להשוות את השיא של ביורן בורג ורוג'ר פדרר עם חמש זכיות רצופות בווימבלדון, והיו רגעים שהוא נראה בדרך הבטוח לשם, אבל קרלוס עמד שם בדרך, הפגין עוצמה מנטלית וטניס מרהיב ואמיץ והרס לו את המסיבה. גם בטבלת הזכיות הכללית בלונדון נשאר ג'וקוביץ' מתחת לפדרר - 7 לעומת 8.
אבל עם כל הכבוד לאגדות הללו, אתמול נכתבה על הדשא במגרש המרכזי אגדה חדשה עם גיבור בשם קרלוס אלקראס. נכון, זה תואר גראנד סלאם שני בלבד שלו וראשון בווימבלדון, אבל נראה שהצעיר הספרדי מכין לנו עוד כמה פרקים מרתקים. הוא פה כדי להישאר.