הנה השורה התחתונה: Yoga Book 9i הוא המחשב עם המסך הכפול הכי בשל שראינו עד כה. רק שזו חוכמה קטנה: אין לו הרבה מתחרים.
ראשית הסבר: "מסך כפול" משמעו, שלא רק חלקו העליון של המחשב הוא מסך — גם חלקו התחתון, על חשבון המקלדת הפיזית הקלאסית ומשטח המגע שמתחתיה. המסך הזה הוא רב־תכליתי: אפשר להציג עליו מקלדת מגע ומשטח מגע וירטואליים; הוא יכול להציג חלון או חלונות נוספים לאלה שמוצגים במסך העליון; וגם לשמש כהמשכו הישיר של המסך העליון — למשל לצורך הצגת חלון או תמונה מוארכת במיוחד. ואפשר גם להפוך את המחשב לתצורת ספר — למי שנוהגים לעבוד (כמונו) עם שני חלונות במקביל. תיאורטית, אפשר גם להציבו במנח "אוהל", כך שמצידו האחד ילדיכם צופים בסרט, ומצידו השני אתם שקועים בעבודה. לנובו מצרפת לערכת המחשב מעמד מתקפל קשיח, שניתן להתאמה לשימושים שונים, לרוחב או לאורך.
1 צפייה בגלריה
yk13509666
yk13509666
צילום: יחסי ציבור
ולמה נכון להגדירו כבשל? כיוון שאחרי ניסיונות הבוסר שקדמו לו — זהו לא אב־טיפוס, אלא מוצר קומפקטי, חכם, מושקע, מעוצב ומוכן לעבודה אמיתית. לנובו הצליחה להרכיב כאן מחשב אלגנטי - דקיק וקל יחסית (1.38 ק"ג), עם מארז אלומיניום בטורקיז כהה וקצוות מעוגלים. היא כמעט ולא התפשרה גם ברמה הטכנית: שני מסכי המגע הם בגודל 13.3 אינץ', OLED. המעבד מדור 13 של אינטל, עם זיכרון (בדגם שקיבלנו) RAM 16 גיגה־בייט. מצלמת האינטרנט המובנית כוללת גם חיישן אינפרא אדום ומאפשרת זיהוי פנים מאובטח (ווינדוס הלו). בציר המפריד בין שני המסכים משולב סרגל הסאונד מבית B&W.
נגיעה ב־8 אצבעות במסך התחתון תפתח עבורכם את המקלדת הווירטואלית. לא יכולים בלי מקלדת פיזית? לערכה מצורפת מקלדת בלוטות', שנצמדת מגנטית למסך התחתון, ואפשר לעבוד איתה גם מחוץ למחשב. יש גם עט מגע, למי שמעוניינים לנצל את מסך המגע לכתיבה, לאיור או לשרטוטים.
תפעול הפונקציות השונות של שני המסכים מנוהל על ידי תוכנה מיוחדת - יוזר סנטר. יופי של יישום: עוד לפני שתתחילו להגדיר את תצורת המכשיר כרצונכם, תקבלו שם הדרכה בהירה על כל פונקציה, כולל אנימציה להמחשה. כאן, למשל, תלמדו איך להעביר חלונות בין מסכים (פשוט גוררים את פס הכותרת של החלון למסך הרצוי ומשחררים); להפעיל אוטומטית את המסך העליון לפגישת וידיאו ואת התחתון לכתיבת הערות; לקרוא במסך אחד ולכתוב הערות בשני. לנובו מציעה גם טכנולוגיה מעניינת למשחקי מחשב בעזרת שני מסכים.
באופן מפתיע, הסוללה, שנדרשת לאתגר מיוחד, מפגינה אורך חיים ממוצע לגמרי — מה שהולך נפלא עם המטען הקטן, שמציע הטענה מהירה: 80% טעינה ב־30 דקות. את מחיר הקומפקטיות אנחנו משלמים בשקעי היציאה: 3 כניסות C־USB בלבד. הכינו את המתאמים.
המחשב יגיע בקרוב לישראל. המחיר בארה"ב: 2,100 דולר.
הטוב: עיצוב יוקרתי, משקל נמוך, שילוב מסכים חכם.
הרע: מיעוט שקעי יציאה.