עיריית טבריה גיבשה צעדים חריפים נגד מאות משכירי דירות, בתים ווילות לטווח קצר. בין הצעדים: סגירה מוחלטת של הדירות, הליכים פליליים נגד המשכירים ובנוסף קנסות כבדים שיגיעו עד ל־100 אלף שקלים. כך הכריז בועז יוסף, יו"ר הוועדה הממונה בטבריה.
בחודשים האחרונים הצטברו בעירייה מאות תלונות של תושבים על מפגעי רעש ולכלוך ופגיעה באיכות החיים. כל התלונות מקורן בהפעלת דירות נופש להשכרה לטווח קצר ללא היתר וללא אישור, תוך חריגה מהיתר השימוש לנכס.
1 צפייה בגלריה
yk13510019
yk13510019
שולח אזהרה. בועז יוסף | צילום: אביהו שפירא
בעיריית טבריה עשו מיפוי של יחידות הדיור שהפכו לדירות נופש לא חוקיות והגיעו למספר של כ־400 יחידות נופש, שמושכרות לטווחים קצרים שבין יום ועד שבוע, כולן ממוקמות בתוך שכונות מגורים. יוסף: "המצב בלתי נסבל, חלק גדול מבעלי הדירות כלל לא גרים בטבריה. הם רכשו דירות זולות, הפכו אותן ליחידות נופש והכל על חשבון תושבי העיר. הדירות האלה מושכרות באלפי שקלים ללילה. כל ההפעלה הזו של יחידות הנופש מנוגדת לחוקי תכנון ובנייה ובכוונתנו למנוע את זה. אני שולח מכאן אזהרה לכל מי שמתכוון לשכור יחידת נופש כזו, שיוודא תחילה אם יש לה היתר מהעירייה או לא".
בעיריית טבריה מועסקים 4 פקחים שכבר מגויסים למשימה הזו, ומדי יום עושים בדיקות ביחידות נופש בעיר.
יוסף: "כבר הגשנו ארבע תביעות לבית משפט לעניינים מקומיים נגד בעלי יחידות הנופש, הם נתבעים על שימוש חורג מתנאי היתר הבנייה. אנו נשתמש בפרסומים של בעלי הדירות ברשתות החברתיות כהוכחה לביצוע העבירה".