ההסתדרות הכללית ומשרד האוצר חתמו אתמול על הסכם המסגרת להעלאת השכר של עובדי המגזר הציבורי. ההסכם מסדיר את הפעימות שבאמצעותן יועלה שכרם של עובדי המגזר הציבורי בשיעור כולל של 11% עד 2027. ההבנות שעליהן הוא מבוסס הושגו כבר במארס האחרון, אז יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצהירו עליו במסיבת עיתונאים שכינסו.
החתימה על ההסכם נעשתה בלי נוכחות של עיתונאים, וזאת כשברקע ההסלמה שמתכננים ראשי המחאה החל מהיום, וכשההסתדרות לא לוקחת בה חלק חרף קריאות רבות שהופנו בשבועות האחרונים לבר דוד להצטרף אליה. סמוטריץ' לא השתתף בטקס החתימה, ואת האוצר ייצגו מנכ"ל משרדו שלומי הייזלר והממונה על השכר אפי מלכין.
לפי ההסכם, תוספות השכר יינתנו בשש פעימות, כאשר שתי הראשונות הן תוספות שכר שקליות בגובה של 500 שקל בסך הכל, ושאר הפעימות הן תוספות שכר אחוזיות של 6% בסך הכל.
הפעימה השקלית הראשונה של העלאת השכר לעובדי המגזר הציבורי תהיה בגובה של 400 שקל והיא תשולם לעובדים במשכורות יולי, שישולמו באוגוסט. התכנון המקורי היה שפעימה זו תשולם לעובדים כבר ביוני, כלומר במשכורות ששולמו להם ביולי. הפעימה השנייה תשולם באוקטובר 2024 ובמסגרתה יועלה שכרם ב־100 שקל נוספים, שיהוו השלמה לתוספת שקלית של 500 שקל.
לפי המתווה שגובש בין האוצר להסתדרות, החל מהפעימה השלישית תוספות השכר לעובדים יהיו אחוזיות. בדצמבר 2024 הם יקבלו תוספת שכר של 2%, אחריה תוספת שכר של 1.5% באפריל 2025, תוספת של 1.5% באפריל 2026 ואת התוספת האחרונה, של 1%, הם יקבלו באפריל 2027.
לצד אותם סיכומים שהושגו לפני כמה חודשים, עובדי המגזר הציבורי קיבלו גם "מענק יוקר מחיה" חד־פעמי בגובה של כ־6,000 שקל שנועד להקל את התמודדותם עם עליות המחירים במשק, וזאת, בין השאר, לאחר ששכרם לא עודכן מאז תקופת סגרי הקורונה. בשבועות הקרובים אמור להיחתם גם ההסכם שאמור להיטיב עם הסייעות בגני הילדים, וזאת תוך הגדלת שכרן ושיפור תנאי העסקתן.
בר דוד הצהיר כי ההסכם עם האוצר כולל גם את קיצור שבוע העבודה בישראל מ־42 שעות ל־40 שעות, וזאת בשתי פעימות. הפעימה הראשונה תהיה באוקטובר הקרוב, אז שבוע העבודה יקוצר בשעה אחת, והפעימה השנייה תהיה בספטמבר 2024.

עיקרי ההסכם

תוספת שכר: תינתן בשש פעימות. הראשונה (400 שקל) במשכורת שתשולם באוגוסט. השנייה (100 שקל) באוקטובר 2024, ואח'כ תוספת של 6% ב־4 פעימות עד אפריל 2027.
מענק יוקר מחיה: בגובה 6,000 שקל. העובדים כבר קיבלו לפני חג פסח.
קיצור שבוע העבודה: מ־42 ל־40 שעות, בשתי פעימות. הראשונה באוקטובר הקרוב, השנייה בספטמבר 2024.
מסגרת לפתרון בעיות: בגובה 3% לטובת הסכמי שכר ייעודיים וטיפול נקודתי בסקטורים שונים.