הפועל ת"א משנה את פניה והופכת מקבוצת אוהדים לפורמט של בעלים שמחזיק ב־51 אחוז מהמניות. כפי שנחשף אתמול ב־ynet, סגנית האלופה נכנסת לעידן עופר ינאי, שייכנס כשותף העיקרי ויזרים 30 מיליון שקל ביום חתימת ההסכם, כפוף לאישור חברי העמותה בישיבה שתתקיים ב־7 באוגוסט.
מדובר במהלך דרמטי עבור הפועל ת"א, שנוהלה על ידי עמותת אוהדים שנוסדה בשנת 2007, הקימה מחדש את המועדון בליגה א', ומונה כיום 2,300 חברים. במסגרת העסקה, ינאי יהיה כאמור בעל השליטה, אבי זיידנברג יחזיק ב־30 אחוז מהמניות והעמותה תסתפק מעתה ב־19 אחוז בלבד.
1 צפייה בגלריה
yk13513719
yk13513719
צילום: גדי קבלו
(צילום: גדי קבלו)

התקציב יזנק

הקשר עם ינאי התחיל כבר לפני שנתיים כששני אוהדי הקבוצה, נדב טנא ושחר גרשון, שהם גם שותפיו העסקיים, נפגשו עם ראשי המועדון כדי לבדוק אופציה להיכנס כתורמים או כנותני חסות. בשנה האחרונה החיבור התהדק, וינאי אפילו השקיע כספים – עד שעלתה האופציה שייכנס כבעל השליטה במטרה להעניק למועדון יכולות כלכליות גבוהות יותר. אם בעונה שעברה התקציב עמד על 18 מיליון שקל (הגבוה בתולדות הפועל ת"א), כעת הוא צפוי להגיע ל־25 מיליון שקל.
ינאי (48) הוא היו"ר, המייסד ובעל השליטה של "נופר אנרגיה", העוסקת בייזום, השקעה, הקמה והפעלה של מתקנים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה נסחרת בבורסה בת"א החל מדצמבר 2020, ונכון לחודש מאי 2023 שווי השוק שלה עומד על שלושה מיליארד שקל. בשנים האחרונות היא משמשת כנותנת החסות הראשית של הפועל גליל עליון, ולא ברור מה יעלה כעת בגורלה של הקבוצה הצפונית מבחינה תקציבית.
ינאי גדל ביבנה למשפחה דתית־לאומית, השני מבין שמונה ילדים. הוא בוגר תואר ראשון משולב של פיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

"תופעה מיוחדת"

"הקשר עם עופר נוצר לפני כשנתיים, בין היתר בתמיכה כלכלית משמעותית שהיוותה חלק גדול בהחזרתו של תומר גינת, בהחתמת צ'ינאנו אונואקו, בהצטרפות ליורוקאפ ובצמיחת פעילות המועדון", אמר היו"ר רמי כהן על עסקת הענק החדשה. "אני מרגיש גאווה גדולה שאנשי עסקים מביעים אמון בדרך שלנו".
ינאי עצמו מסר: "אני מצטרף (כפוף לאישור סופי של חברי העמותה) למשפחה נוספת מעבר למשפחה הרגילה ומשפחת נופר אנרגיה, למשפחת הפועל ת"א. כמי שחי צמוד למנהלים אוהדי הקבוצה, ידעתי שמדובר בתופעה מיוחדת, אבל השנה האחרונה שבה הייתי מעורב מאחורי הקלעים גרמה לי להבין עד כמה. הפועל עבור אוהדיה היא הדבר הכי יקר שיש. בשם האהבה הזו, כשאוהד הפועל ת"א נהרג (חייל בודד), 1,500 אוהדים הגיעו ללוויה, הם נלחמו כדי להתחיל מחדש את המסע של המועדון כקבוצת אוהדים – ממש מאפס ועד לגמר הפלייאוף ועונה נהדרת באירופה".
בהודעה מטעם המועדון נכתב: "בחודשים האחרונים התנהלו שיחות בין עופר ינאי, אבי זיידנברג ויו"ר העמותה רמי כהן, במטרה לגבש מתווה שיאפשר את המשך הצמיחה של המועדון בהתבסס על שיתוף הפעולה המוצלח שהתקיים לאורך תקופה ארוכה. לשמחתנו, השיחות הבשילו ובישיבת הוועד המנהל שנערכה השבוע הוצג לחברי הוועד מתווה להסדרת יחסי הגומלין".
בקבוצה הדגישו כי "הפעילות השוטפת של המועדון תהיה ללא שינוי, והעמותה תהיה חלק מדירקטוריון חברת הבת ותייצג את המועדון במוסדות הכדורסל, תנהל ותפתח את מחלקת הנוער והנשים ותהיה אחראית על הקשר מול הקהילה והפעילות החברתית".
כדורמים. נבחרת הנשים (מאזן 1:1) תשחק היום (14.30) נגד המוליכה הולנד במשחקה האחרון בשלב הבתים של אליפות העולם ביפן. הראשונה תעלה לרבע הגמר ומקומות 2־3 יתמודדו בהצלבה עם הבתים האחרים. (ספי פסטרנק)
כדורעף. אלופת המדינה לנשים, הפועל כפר־סבא, תפגוש בבית המוקדמות בליגת האלופות את ברנו הצ'כית, בלאג' הרומנית וגראן קנאריה מספרד, כולן מחזיקות התואר בארצן. המשחקים ייערכו בשיטת בית בשבוע אחד במהלך אוקטובר, ושתי הראשונות יעלו לשלב מוקדם שני. במועדון מקווים לקבל סיוע כספי ממשרד הספורט כדי שיוכלו לארח את משחקי הבית.