בפתח מהדורת "שש עם" בחדשות "קשת" הובטח, בין השאר, לעסוק ב"נאום השטנה" (כפי שנכתב על המסך) של השר במשרד המשפטים נגד היועצת המשפטית לממשלה, מעל דוכן הכנסת. אלא שדברי הבלע המסיתים והמיזוגיניים של השר דוד אמסלם נדחקו מהתוכנית (כמו יתר הנושאים, זה לא אישי) בשל הנאום נוטף הדבש והחלב של נשיא המדינה בפני שני בתי הקונגרס בארה"ב.
1 צפייה בגלריה
yk13514039
yk13514039
(נאום אמסלם)
יש בכך לא מעט אירוניה, משום שבפער בין שני הנאומים והאופן הקוטבי שבו הם משקפים את ישראל של קיץ 2023 אפשר להכניס את כל האצטדיונים בארץ וגם את החשיבות העצמית של מעיין אדם. הטקסט של יצחק הרצוג היה מעבודות הפוטושופ המרשימות בהיסטוריה של הדיפלומטיה הישראלית, בטח ביום שבו ח"כ יצחק פינדרוס מחקה ח"כית באמצעות קולות של עורב ואילו השר אמסלם העלה את היועמ"שית לדרגת "האדם הכי מסוכן במדינה", תוך שהוא מסתלבט על "הפֶנִים והרולים" בשיערה. כנראה שרק עימות נוקב בין אמסלם ופינדרוס יכריע מה גורם יותר נזק לעם ישראל: גלי בהרב־מיארה או קהילת הלהט"ב.
ב"אזור בחירה" של "רשת" עוד הצליח רביב דרוקר להציג את הבשורה המתוקה של אמסלם בפני פרופ' ידידיה שטרן, מהמומחים שטרם התייאשו מהניסיון להשיג פשרה בנוגע לצמצום עילת הסבירות (או בכלליות מהמצב). "חובה לראות עוד פעם?", הוא שאל והתשובה היא כן. ואחר כך עוד פעם. משום שההשתלחות הספציפית הזאת של אמסלם אינה סיפור של "סגנון" מול "מהות", כפי שנוטים לתאר, אלא שיתוף פעולה בין דה־הומניזציה מילולית להצהרת כוונות פוליטית וגם לעידוד מעשים שאין מהם דרך חזרה.
ההוכחה לסינרגיה בין הסטייל המאיים והתפיסה הדורסנית הגיעה ממקור לא בלתי מפתיע: הראיון הנוקב והצפוף שערכה אילה חסון עם אמסלם בתוכניתה בחדשות "כאן", לא ממש מועדון המעריצים של מערכת המשפט בכלל ושל בהרב־מיארה בפרט. "אתה משתמש במילים קשות ומסוכנות, מילים גוררות למעשים", הטיחה בו חסון אחרי שאמסלם כמובן לא חזר בו. אבל אמסלם לא רק שלא התחרט, הוא גם הוסיף לתקוף את בהרב־מיארה בעזרת דימוי סקסיסטי מובהק: "מי שאחראית לאכוף עכשיו את הסדר זאת היועצת המשפטית, והיא מסתרקת".
תמוה שלא חסון ולא הפאנליסטים השימושיים שלה, שרדאר הסקסיזם שלהם עובד מצוין כשהם רוצים, שאלו את אמסלם למה, בנוסף להכל, הוא מדבר לגופה של אדם ולא לגופו של עניין. אלא שההסבר הכללי של אמסלם היה לא פחות מטריד: "הציבור שלי בוחר אותי גם לפי סגנון". מותר לקוות שמתוך אותו "ציבור" יש גם כאלה שצפו הן בנאום והן בראיון ואמרו: "וואלה, לא בשמי".

בקטנה בכותרת שהופיעה ב"שלוש" (חדשות "קשת") נקבע כי "מעל 80,000 משרתי מילואים חתמו על עצומה נגד סרבנות". ב"מהדורה ראשונה", באותו ערוץ, חזרה ח"כ קטי שטרית על המספר שוב ושוב ואף הוסיפה שהחותמים עשו זאת "עם
השמות שלהם". ובכן, "מעל 80,000 " זה אכן מרשים, אבל כשמעיפים מבט באתר העצומה ורואים מי "חתומים עם השמות שלהם" מתקבלת בשורה עוד יותר משמחת: מתברר שבמלחמה הבאה צה"ל יוכל לסמוך גם על "לאונל מסי", "מייקל ג'ורדן" ו"יאיר שרקי הכוסיתתתתת". ניצלנו!
פורסם לראשונה: 00:00, 20.07.23