הכדורגלן הצרפתי של מנצ'סטר סיטי, בנז'מן מנדי, ניצל בעור שיניו מהאשמות באונס של שתי נשים וזוכה מהן בסופ"ש האחרון, לא מעט בזכות החוק בבריטניה שמקשה מאוד על הרשעה במקרים כאלה. זה לא שינה הרבה לממפיס דפאי, כיום באתלטיקו מדריד, שרץ להתבכיין ברשתות החברתיות על "העוול שעושים לכדורגלנים" לדבריו. "מי יעזור לו להשתקם?", היתמם הצדיק דפאי. "אסור שדברים כאלה יקרו לנו, הספורטאים", התבכיין ההולנדי. בסוף הפוסט הבלתי ייאמן הזה הוא הודה: "אני לא בקיא בכל הפרטים, אבל שוחחתי עם מנדי מספר פעמים". יש פה הכל: היתממות, שנאת נשים ובורות עצומה. מה שהרבה יותר מעצבן הוא התגובות מעשרות כדורגלנים אחרים שחיזקו אותו.
הם הרי "הקורבנות" בסיפור, רודפים ומאשימים אותם בדברים שהם לא עשו. הם לא כוכבים שמרוויחים עשרות מיליוני דולרים, הם ילדים מסכנים שטעו בדרך וכל רגע עלולים למצוא את עצמם בתחנת המשטרה. אם זאת הגישה של כדורגלנים וכוכבים מובילים, אין פלא שהשוביניזם שולט בספורט כאילו אנחנו עדיין תקועים בשנות ה־50.
לטובת הכדורגלנים הללו ותומכיהם ההזויים נזכיר את פרשת האונס בכיכובו של קובי בראיינט אי שם בשנת 2003. בראיינט אמנם לא הורשע בסופו של דבר, אבל לפי דיווחים שילם למתלוננת במסגרת הסדר פשרה. אחרי מותו הוא הועלה לדרגת אל, כולם מעמידים פנים שזה לא קרה.
ולמה ללכת רחוק עד 2003? ה־NBA החליטה לסלוח למיילס ברידג'ס שתקף באלימות את אשתו לפני שנה. הוא גרם לה לחבלות בכל הגוף, שברים וקרע בעור התוף. הוא ישב שנה בחוץ, נתן לעניינים להתקרר וחתם על חוזה חדש בשארלוט הורנטס. כלומר חזר מהדלת הראשית.
הכדורגלן הספרדי, סנטי מינה, הורשע בתקיפה מינית לפני שנה. זה לא הפריע לו להמשיך לשחק בסלטה ויגו, והוא אף הגיע לפתיחת האימונים לקראת העונה הנוכחית. ערעורו נדחה והואיירצה עונש מאסר – כלומר, רק הכלא הפריד בינו לבין המגרש. אם זה היה תלוי בקבוצות הכדורגל, הוא היה משחק באחת מהן, ובין אימון לאימון הוא היה נח בכלא.
מנדי "הצדיק" המשיך בחייו וחתם בלוריין הצרפתית, הוא זוכה לתמיכה מקיר לקיר בעולם הכדורגל שרואה בו קורבן. הספורט העולמי אוהב לקדם ערכים ליברליים, אבל פעם אחר פעם מוכיח שלא באמת אכפת לו משום דבר חוץ מתוצאות. לא משנה כמה אתה חלאה, אם אתה בועט טוב בכדור תמיד תהיה לך קבוצה.