שר החוץ אלי כהן נפגש אתמול במשרד החוץ בירושלים עם סגן ראש ממשלת ויאטנם, לו קואנג טראן, המבקר בארץ בראש משלחת רמת דרג הכוללת את שר המסחר והתעשייה, סגן שר החוץ, סגן שר המדע והטכנולוגיה וגורמים בכירים נוספים. בפגישה הוחלט כי ויאטנם תוסיף בחודשים הקרובים את ישראל לפרויקט ה־E-visa, שיאפשר לאזרחי ישראל להוציא ויזה אלקטרונית מהירה וזולה למדינה ללא צורך להגיע לשגרירות ולשלם סכום של 35 דולר.
בעקבות ההחלטה ישראלים יוכלו למעשה להיכנס לוויטנאם בוויזה אלקטרונית החל מחודש אוקטובר הקרוב. בנוסף, סגן ראש ממשלת ויאטנם הודיע בפגישה כי במהלך החודשים הקרובים יחלו גם טיסות ישירות מוויאטנם לישראל (בהמשך לטיסות המטען הישירות שהחלו בחודש שעבר).
1 צפייה בגלריה
yk13520670
yk13520670
(צילום: LUONG THAI LINH, אי-פי-איי)
לפני הקורונה הגיעו לוויאטנם כ־20 אלף תיירים ישראליים בשנה, וההערכות הן כי שינוי שיטת הוויזות והטיסות הישירות צפוי להגדיל את קשרי התיירות בין המדינות שחוגגות 30 שנה לכינון היחסים ביניהן.
הפגישה עסקה גם בחתימה הצפויה מחר על הסכם אזור הסחר החופשי בין המדינות. ויאטנם היא המדינה השנייה באסיה לחתום על הסכם אזור סחר חופשי עם ישראל (אחרי קוריאה), וזהו הסכם האס״ח הראשון לוויאטנם במזרח התיכון. הסחר בין המדינית הגיע בשנה שעברה לכ־2 מילארד דולר (מהם כ־90 אחוז יצוא ויאטנמי).
שר החוץ אלי כהן: ״הטיסות הישירות וההקלה בהוצאת הוויזה יחזקו את קשרי התיירות בין המדינות ויקדמו את קשרי הכלכלה בין ישראל לדרום מזרח אסיה. הסכם הסחר החופשי בין ישראל לוויאטנם יקדם את הכלכלה הישראלית ויביא לירידה בעלויות היבוא. מדובר בהישג מדיני וכלכלי אסטרטגי עבור ישראל, אשר ישפיע באופן ישיר על יוקר המחיה בישראל״.