צביקה ויליגר בעל השליטה בוויליפוד ומחלבות יורו נסוג מיבוא חלב לישראל. ויליגר אמר אתמול ל"ממון": "בדקתי ולא משתלם להביא חלב לישראל לשלושה חודשים".
ויליגר היה אמור למכור את החלב לרשת שופרסל שאיבדה את המותג הפרטי שלה בחלב שאותו מכרה מתחת למחיר המפוקח, עם קריסת מחלבות הגולן. הבעלים החדשים של המחלבות – חברת זנלכל – סירבו להמשיך ולייצרו לרשת שופרסל במחירים הקודמים שהסבו הפסד למחלבה.
1 צפייה בגלריה
yk13521843
yk13521843
(צביקה ויליגר | צילום: אלעד גוטמן)
לאחר הנסיגה של ויליגר, היחיד "שינצל" את הצו שעליו חתם שר האוצר יהיה רמי לוי, אבל הכמות שייבא כעת היא קטנה, מכולה או שתיים, כל אחת 18 אלף ליטר (זאת ביחס לצריכה השנתית שהיא 1.5 מיליון ליטר), כך שבשלב זה פתיחת החלב ליבוא, שיזם שר האוצר, לא פותרת את המחסור שנוצר בקרטוני חלב מפוקח 3%.
לוי אמר ל"ממון": "האונייה כבר בים בדרכה לישראל ובעוד שבוע תגיע לארץ. המטרה שלי היא לא לייבא חלב ולפגוע ברפתנים, והחלטתי על יבוא רק בגלל שהיה חוסר. אם הבעיה תיפתר, אין לי עניין לייבא". גורמים בענף אומרים כי היבוא של רמי לוי אינו רווחי עבורו, ובשלב זה מדובר "יותר ביחסי ציבור מאשר בביזנס".
בינתיים החל רמי לוי לרכוש חלב ממחלבות רמת הגולן כפתרון לחוסר שנוצר בקרטונים החלב המפוקח של תנובה. יש לציין כי המחסור בקרטוני חלב פחת בינתיים בגלל התוספת של מחלבות הגולן. תנובה טוענת כי המחסור יצומצם עוד יותר לקראת סוף השנה עם קבלת ציוד חדש שישחרר פקקים בקו הייצור שלה.