פעם, ועצוב שזה היה מזמן, התיאטראות בארץ לא חששו לעסוק בנושאים פוליטיים וחברתיים נפיצים. הקאמרי, שהעלה את "מלכת האמבטיה" ב־1970, ותיאטרון חיפה עם הצגות כמו "סינדרום ירושלים" ו"הפלשתינאית", היו מהבולטים בגל החשוב הזה. היום, התיאטרון הכמעט יחיד שמעז להחציף את פניו למציאות ולהצליף בפרות קדושות הוא התיאטרון העברי־ערבי הקטן ביפו, שמעלה לצד הגרסה החדשה של "מלכת אמבטיה" לא מעט מחזות שמבקרים את המציאות הישראלית.
"מלכת האמבטיה", שכתב חנוך לוין, בה השתתפו במקור תיקי דיין, יוסי גרבר, ז'רמן אוניקובסקי, ישראל גוריון ונחום שליט ושהוצגה לראשונה באפריל 1970, נכתבה נגד מה שלוין ראה כזחיחות דעת שאיפיינה את הימים שלאחר הניצחון במלחמת ששת הימים. כבר בבכורה עוררה ההצגה הדים. הסדין האדום היה "שיר העקדה", שבו חייל שנפל פונה לאביו ודורש ממנו שיבקש סליחה על שהקריב אותו. המילים "אבי היקר, כשתעמוד על קברי (…) אל תדבר עוד מילים גבוהות, כי אני כבר מאוד נמוך, אבי" נצרבו היטב בתודעה.
"שערורייה בקאמרי", הכריזה כותרת השער של "העולם הזה", וההצגה לוותה בהתפרעות קולנית בקהל, כולל זריקת ביצים ועגבניות לעבר הבמה. הוויכוח הציבורי היה האם מדובר במחזה ש"פוגע בכבודו של צה"ל" עד כדי "פורנוגרפיה" ו"ביזוי שרי הממשלה", או אולי ב"אומץ לב ציבורי וסאטירה אמנותית". גם הביקורת, ברובה, תקפה את ההצגה. "מן המחזבל משתמע כי כולנו רוצחים מתועבים, אזרחים במדינה מיליטריסטית שואפת דמים", כתב אורי פורת. גם פוליטיקאים בכירים הפעילו לחץ על הקאמרי ואיימו לשלול מהתיאטרון תקציבים. זה החליט, לאחר מאבק לא קטן, כולל עתירה לבג"ץ נגד המצנזרים, להוריד את המחזה אחרי כחודש וחצי ו־19 הצגות בלבד.
בעקבות הורדת ההצגה כתב מבקר התיאטרון מיכאל הנדלזלץ: "הייתי רוצה לומר שחנוך לוין הוא סאטיריקן רע והסאטירה שלו משקרת, מסלפת ואינה אקטואלית - לצערי, נראה לי שהתגובה הסוערת והמעוותת שנתעוררה כנגד ההצגה רק מחזקת את צדקת טענותיה".
מאז ועד היום "מלכת אמבטיה" כמעט ולא הועלתה. במאי 1971 העלה חוג דרמטי בקיבוץ מגל גרסה של המחזה כאופרטה, עם שינויים שנערכו בהסכמת לוין. תקליט ובו 11 משירי ההצגה הפך לפריט אספנים. ביוני 2010, 40 שנה אחרי הורדת ההפקה המקורית, הועלתה בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל־אביב ההצגה "מלכת אמבטיה 1970.2010", התמודדות מחודשת עם הקברט המקורי. שנה אחר כך הוצג בתיאטרון "תמונע" המופע "שירה על במה: מלכת האמבטיה" שכלל את שירי ההצגה, וביוני 2022 העלה תיאטרון גשר הפקה של המחזה במסגרת פסטיבל התיאטרון הבינלאומי יפו.