באירוע גדול במיוחד, שנערך בפעם הראשונה לאחר 13 שנים ב"מגרש הבית" שלה בבירת קוריאה – ובנוכחות המתחייבת של להקת הקיי־פופ המפורסמת בעולם, BTS – השיקה אתמול סמסונג את שני מכשירי הדגל המתקפלים החדשים שלה לשנת 2023, גלקסי Z פולד 5 וגלקסי Z פליפ 5. לצידם הושקו סדרת השעונים החדשה גלקסי ווטש 6 וכן טאבלטים חדשים.
ההשקה הוקדמה במעט, יחסית לשנים הקודמות; סמסונג מעוניינת כנראה לבסס את המכשירים בשוק לפני דגמי אייפון 15 מבית אפל, שיושקו בעוד כחודשיים. בתחילת השבוע, אגב, פורסם כי סמסונג עובדת על פיתוח מסך מתקפל גדול עתידי עבור אפל.
1 צפייה בגלריה
yk13522112
yk13522112
(צילום: יח"צ)
בשני המתקפלים החדשים נעלם הפעם הרווח המפורסם שנוצר עד כה באזור הקיפול בין החלק העליון לתחתון: סמסונג פיתחה ציר מתקפל בשיטה שונה, שמאפשר סגירה בלי להותיר רווח, והוא גם עמיד יותר. כמו כן שניהם מקבלים עיצוב "שטוח" ונקי יותר, עם מסגרת פחות מעוגלת, שלדת אלומיניום תעופתי והזכוכית העמידה ביותר של "גורילה גלאס". המתקפלים מצוידים במעבד הסלולר החזק בשוק: Snapdragon 8 Gen 2 בגרסה מיוחדת, והם גם מוגנים ממים – יתרון חשוב והישג טכנולוגי – בתקן IPX8.
אבל לעיקר החידושים, שהציג אמש נשיא חטיבת המובייל טיי־מון רו בנוכחות מאות עיתונאים מכל העולם, זוכה דווקא הפליפ 5, סמארטפון הצדפה המתקפל: לראשונה הוא מקבל מסך חיצוני מלא גם במצב סגור, בגודל 3.4 אינץ', המכסה כמעט את כל חזיתו. המסך מאפשר להציג ולהפעיל ווידג'טים ולבצע פעולות רבות מבלי לפתוח כלל את המכשיר; למשל, התכתבות בווטסאפ, צפייה בסרטי נטפליקס ובסרטוני יוטיוב, ניווט במפות גוגל, צילומי סלפי, הצגת מידע כמו מזג אוויר ומניות, גישה להגדרות Fi־Wi או בלוטות' ועוד.
כמו כן הפליפ החדש דק ב־2 מ"מ מקודמו כשהוא סגור. המסך הפנימי, עם פתיחתו, יהיה בגודל סמארטפון ממוצע, 6.7 אינץ'. הנשיא רו: "הבדל של מילימטר בעובי המכשיר אולי לא נשמע דרמטי במיוחד, אבל כל הורדה של גרם או מילימטר דורשת פריצת דרך הנדסית ומחייבת מיומנות ויצירתיות". המצלמות בפליפ זוכות לשיפורים בזכות אלגוריתם עיבוד אותות תמונה (ISP) עם בינה מלאכותית. הבהירות המקסימלית גדלה ביותר מ־30%, לצפייה גם באור שמש.
ב־Z פולד 5, הסמארטפון הכי מורכב של סמסונג, שנפתח ממכשיר צר של 6.2 אינץ' לטאבלט בגודל 7.6 אינץ', השיפורים מינוריים יותר: גם הוא דק מקודמו (בכמילימטר) וקל ממנו ב־10 גרם. סמסונג שיפרה את סרגל המשימות בתחתיתו, שמאפשר לעבור במהירות בין עד 4 יישומים פועלים, והיא גם מסתירה שוב את מצלמת הסלפי הפנימית מתחת למסך.
את שני המכשירים אפשר להזמין בישראל כבר היום בהזמנה מוקדמת ועם שלל הטבות ברשתות השונות. ההשקה הרשמית בארץ תהיה ב־17 באוגוסט. המחירים המומלצים גבוהים בכ־200 עד 350 שקל מדגמי אשתקד: דגם הפליפ הזול ביותר מוצע במחיר המתחיל בכ־4,000 שקל, ואילו הדגם הזול ביותר של ה־Z פולד – ב־6,800 שקל. הפולד בתצורתו המתקדמת ביותר יעלה יותר מ־8,000 שקל.
עוד הושקו אמש שני דגמי שעונים חכמים חדשים בסדרת גלקסי ווטש 6, רגיל וקלאסי (עם חוגה פיזית מסתובבת), בגדלים שונים, וכן סדרת הטאבלטים החדשה, טאב S9.