המחלקה לצורפות ואופנה של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים, בראשות המעצבת שלי סתת־קומבור, מקיימת את תערוכת הבוגרות והבוגרים שלה לראשונה בקמפוס החדש – קמפוס ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, בלב העיר. בתערוכה, שתיפתח ביום חמישי (3.8) בערב, יוצגו 34 פרויקטי גמר, המשלבים את התחומים הנלמדים במחלקה – לבוש, צורפות, אביזרים ואובייקטים – ומבוססים על שימוש במגוון חומרים וטכנולוגיות: ממלאכות מתכת מסורתיות, דרך יצירה עם בדים וחומרים רכים, סנדלרות ועבודה עם עור, ועד להדפסה תלת־ממדית בטכניקות מתקדמות, אופנה דיגיטלית ו־AI. הפרויקטים עוסקים בנושאים מגוונים – זהות מגדרית, זהות תרבותית, קיימות, טכנולוגיה, דימוי גוף, חשיפה, מחאה ועוד, ומעלים גם נושאים בוערים ו/או שנויים במחלוקת.
1 צפייה בגלריה
yk13523148
yk13523148
(צילום: עבד אלקאדר)
"אנחנו כקהילה שותפות להבנה שבתקופה הנוכחית אין מקום לעוד בגד, תכשיט או אביזר 'יפים', אלא לחלומות על סביבה שמורה יותר, על תרבות מאפשרת יותר ועל מציאות צודקת יותר, ערכים שאני מאמינה בהם בכל ליבי", אומרת שלי סתת־קומבור. לצד הפרויקטים אפשר יהיה לצפות בסרטונים המתעדים את תהליכי העבודה הייחודיים לכל פרויקט.
בנוסף, המבקרים בתערוכה יוכלו להתרשם מעבודות הבוגרות והבוגרים של כלל מחלקות האקדמיה, שיוצגו בכיתות ובחללי הלימוד שיהפכו למשך שבועיים למוזיאון ענק. הזדמנות חד־פעמית להכיר את הכישרונות הצעירים לפני שיהפכו למובילים וידועים. התערוכה תוצג עד 18 באוגוסט. / חבצלת דמארי