כשמגיעים לחופשת הקיץ בלי ימי חופשה: 53.6% בממוצע מהעובדים ניצלו את מכסת ימי החופשה שלהם, עוד בטרם התחיל חודש יולי, מה שאילץ אותם ליטול 3.7 ימי חופשה בממוצע במהלך החודש החולף, על חשבונם – כך עולה מסקר שערכה חברת עוקץ מערכות.
בסקר נבחנו נתוני הנוכחות של 1,789 עובדים ועובדות, הורים לילדים בגילי 5־13, שמועסקים במתכונת עבודה של 5 ימים בשבוע, במהלך חודש יולי, בשנתיים האחרונות. על פי נתוני הסקר, 53.6% בממוצע מהעובדים ניצלו את מכסת ימי החופשה שלהם, עוד בטרם התחיל חודש יולי, מה שאילץ אותם ליטול 3.7 ימי חופשה בממוצע במהלך החודש החולף, על חשבונם. מנתוני הסקר עולה כי 76% מהעובדים שצברו ותק של עד 5 שנים, ניצלו את 12 ימי החופשה המגיעים להם על חשבון המעסיק, ונטלו 5.6 ימי חופשה על חשבונם. נתון דומה נרשם גם בשנתיים האחרונות.
חיים מולכו, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות: "במקרים לא מעטים, עובדים שנטלו ימי חופשה על חשבונם, אך זקוקים לימים נוספים, פשוט מוציאים ימי מחלה, לרוב החל מיום שישי. הסיבה לכך היא שחוק דמי מחלה קובע כי עובד שנעדר מעבודתו עקב מחלה יהיה זכאי לקבל מהמעסיק עבור היום השני והשלישי של תקופת ההיעדרות 50% משכר העבודה הרגיל שהיה זכאי לו אילו המשיך לעבוד, ואילו עבור היום הראשון הוא כלל לא זכאי לקבל שכר".