הבורסה שבה ורשמה אתמול עליות שערים חדות של יותר מ־2% לאחר הירידות החדות ביומיים שלפני כן. מדד ת"א 35 עלה ב־2.78% ומדד ת"א 125 עלה ב־2.42%.
מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב התייחס אתמול לדוח של מודי'ס שהזהיר מפני השלכות שליליות כתוצאה מהחקיקה המשפטית: "הדוח מהווה קריאת השכמה לממשלה שאם לא תתעשת במהרה אז יהיה פה משבר פיננסי סטייל אנגליה. מודי'ס הוא גוף בינלאומי אובייקטיבי וניטרלי שאומר בריש גלי שלמרות שהכלכלה שלנו חזקה, אנחנו כמדינה נמצאים במדרון חלקלק שבסופו ייגרם נזק כלכלי משמעותי לכלל אזרחי המדינה. אנו פונים לראש הממשלה ולשר האוצר - עשו את הנדרש על מנת למנוע הורדת דירוג שתהיה הרסנית".
1 צפייה בגלריה
yk13523571
yk13523571
(צילום: טל שחר)
בשוק המט"ח נקבע שער הדולר בירידה קלה על 3.71 שקל והיורו בעלייה קלה על 4.10 שקל. מומחים וסוחרי מט"ח טוענים כי ספקולנטים קונים ומוכרים מטבע חוץ ושקלים לעיתים מספר פעמים ביום ועושים רווחים של 3%-1% על כספם בתוך זמן קצר. המומחה למט"ח, יוסי פרנק, אמר אתמול ל"ממון" כי "מה שרואים בשוק בשלושת החודשים האחרונים הוא השתלטות מוחלטת של ספקולנטים זרים ומקומיים. הרוח הגבית היא כמובן המהפכה המשפטית ולכן רואים תנודתיות רבה. על רקע זה מפתיעה מאד היעדרות בנק ישראל מהזירה. להגיד שאין חריגות במסחר המצריכות התערבות זה כמו להגיד שהכל במדינה בסדר". בבנק ישראל סירבו להגיב בנושא.

הריבית בארה"ב עלתה

הבנק המרכזי בארה"ב העלה אמש את הריבית בשיעור של 0.25% ל־5.5% – שיא של 22 שנים.