נפתר המשבר: מחירי התחבורה הציבורית לא יעלו ב־12%. יומיים לאחר שהמחירים עלו למשתמשי האפליקציות, הודיעו אתמול משרדי התחבורה והאוצר כי לאחר משא ומתן ארוך, הם הגיעו לפשרה ולפיה תעריפי התחבורה הציבורית לא יועלו ב־1 באוגוסט לכולם. משתמשי התחבורה הציבורית שחוו את עליית המחירים בשל השימוש באפליקציות יקבלו את כספם בחזרה.
בהודעה משותפת נמסר, כי "מתוך רצון למנוע את עליית התעריפים לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית ב־12%, גובשה בין משרד התחבורה למשרד האוצר תוכנית כוללת לביטול ההתייקרות באוטובוסים וברכבות ולעידוד המעבר לשימוש קבוע בתחבורה הציבורית".
1 צפייה בגלריה
yk13523857
yk13523857
(צילום: נמרוד גליקמן)
הרפורמה כוללת הנחות מרחיקות לכת: 50% הנחה לכל תושבי היישובים בפריפריה הגיאוגרפית וכן תושבים בדירוג סוציו־אקונומי 5-1, ו־33% הנחה לצעירים בני 26-18 על חוזים חודשיים (חופשי־חודשי) באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות. בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים.
התוכנית הכוללת תמומן ממקורות משרד התחבורה, משרד האוצר, הרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית והתאמת תעריפי הרכבות הקלות. שרת התחבורה מירי רגב: "מהיום הראשון הודעתי שלא אאפשר את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, ואני שמחה היום על הבשורה הגדולה לציבור. הרפורמה 'צדק תחבורתי' תעניק הנחות משמעויות לאוכלוסיות נרחבות בחברה הישראלית, ותתמרץ את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית ולוותר על רכבם הפרטי".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אנחנו מונעים את עליית מחירי התחבורה הציבורית. זה לא היה פשוט אבל הפכנו כל אבן לשם כך. אני מחויב למאבק ביוקר המחיה ולהמשך שירותי תחבורה ציבורית באופן מיטבי וללא התייקרויות".