בית משפט השלום ברחובות אישר השבוע לנהל תביעה ייצוגית נגד רשת יוחננוף. זאת לאחר שלקוחה, אישה שומרת כשרות, הגישה נגדה ביוני 2020 בקשה לאישור תביעה ייצוגית. היא טענה כי הרשת מכרה שמן קנולה שעליו הוצג מצג לפיו מדובר בשמן כשר שאושר על ידי הרבנות הראשית לישראל, וזאת על אף שהרבנות לא העניקה למוצר תעודת הכשר בהתאם לחוק.
במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית טענה המבקשת באמצעות עוה"ד יוסף חי אביעזיז ושלומי לוי כי ב־4 במאי 2020 רכשה מהרשת שמן קנולה שעליו נרשם שמדובר בשמן כשר שאושר על ידי הרבנות. מההחלטה עולה כי שמן הקנולה המדובר יוצר בגרמניה על ידי "ברוקלמן". יוחננוף טענה בתשובתה כי השמן נשוא הבקשה קיבל את כשרות הרבנות. מהרשת נמסר: "כל המוצרים הנמכרים בסניפי רשת יוחננוף כשרים, חלקם אף בכשרות מחמירה. מדובר בתביעה ישנה לגבי שמן שגם לו הייתה כשרות בד"צ בית יוסף. את ההליך נמשיך לנהל בבית המשפט".

רשת האופה מבגדד מוצעת למכירה

רשת מאפיית שיפון והאופה מבגדד המופעלות החל מחודש מאי 2023 יוצעו היום למכירה. הרשת נקלעה לאחרונה לחובות של 62 מיליון שקל ובית המשפט מינה לה שני נאמנים שמבקשים עתה למכור אותה. הנאמנים הם עו"ד אורי גאון ממשרד ב.לוינבוק ורו"ח בעז ברזלי.