השר הממונה על רשות החברות הממשלתיות, דוד אמסלם, פנה אתמול לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ בתביעה לפטר לאלתר את מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים.
2 צפייה בגלריה
yk13536677
yk13536677
(צילום: אבי מועלם)
בשבועות האחרונים מתנהל עימות בין השניים כאשר אמסלם טוען שרוזנבוים אינה נשמעת להוראותיו ומתעמרת כביכול, בעובדי הרשות, בעוד שמנהלת הרשות טוענת שכל משאת נפשו של השר אמסלם היא לבצע מינויים פסולים ופוליטיים של מקורבים לעשרות חברות ממשלתיות.
2 צפייה בגלריה
yk13536678
yk13536678
רוזנבוים | צילום: אלעד מלכה
(אלעד מלכה)
בעקבות העימות הוקפאו למעשה כל המינויים בחברות הממשלתיות, שבהן חסרים כ־300 דירקטורים. העימות הגיע למצב שבו הורה אמסלם לרוזנבוים שלא תפנה אליו יותר בשום עניין, ולפיכך היא פנתה לרה"מ בנימין נתניהו וביקשה להסביר לשרים עד כמה התנהגותו של אמסלם גורמת נזק לחברות הממשלתיות, המנהלות כרבע טריליון שקלים.
אמסלם הצביע בפני הרשקוביץ על שני סעיפים המאפשרים להפסיק את עבודתה: 1. קיומה של אי־התאמה מובהקת לתפקיד. 2. קיומו של משבר אמון חריף ומתמשך, או קיומם של חילוקי דעות מהותיים בין נושא המשרה הבכיר לבין הממונים עליו.
גורמים ממשלתיים בכירים מתנגדים להדחה וטוענים שרוזנבוים מבצעת את תפקידה כראוי. בין השאר טען גורם בכיר באוצר, כי ההדחה קשורה להתנגדות של רוזנבוים להדחה של יו"ר הדואר, מישאל וקנין.