חד וחלק: ה־9440 החדש, מחשב "שניים באחד" (מתקפל לטאבלט) המיועד למשתמשים עסקיים, הוא אחד הניידים הטובים ביותר שבדקנו. יש בו שילוב תכונות מנצח של עיצוב מרהיב ומאופק המזכיר את סדרת XPS היוקרתית של דל, עמידות ואבטחה גבוהות שנדרשות לאנשי עסקים, וגודל ומשקל נמוכים להפתיע.
לפי דל מדובר במחשב העסקי הקטן בעולם, והוא אכן קומפקטי — 14 אינץ', 1.5 ק"ג בלבד. אבל לא רק בזה ייחודו: ניכר שזהו מחשב שתוכנן מאפס, שמבקש לרענן את המתכונת הקבועה, המשעממת, של מחשבים עסקיים: המארז עשוי אלומיניום ממוחזר וגרפיט, המסך כמעט נטול שוליים ("אינפיניטי אדג'") ותומך בעט מגע, המקלדת נפלאה — מקשים שטוחים, גדולים במיוחד, חרישיים, בלי רווחים ביניהם — ומשטח העקיבה עצום בגודלו, עם משוב הפטי, שמזכיר את מחשבי אפל, וניתן גם לכיוונון. משטח המגע, אגב, מתעורר לחיים במעבר לשיחות זום, אז נוספים לו פתאום סמלוני מגע לכיבוי מצלמה, להשתקת מיקרופון, לשיתוף מסך או לצפייה בהודעות. גימיק חמוד, לא ממש שימושי.
1 צפייה בגלריה
yk13538369
yk13538369
(צילום: יחסי ציבור)
זה לא רק העיצוב: צג המגע יוצא דופן בבהירות שלו, ומציע רזולוציה גבוהה מן המקובל בגודל הזה — 1600X2650 — מה שאומר יותר שטח עבודה, אבל גם הנאה מופלגת בצפייה בסרטים ובתמונות: שום פרט לא הולך לאיבוד.
לחצן ההפעלה הזעיר במעלה המקלדת משמש גם כקורא טביעות אצבע, אבל ניתן להגדיר כניסה באמצעות זיהוי פנים ("ווינדוס הלו"): מצלמת האינטרנט פה משובחת, ברזולוציית FHD, עם חיישן קרבה אינפרא אדום. היא יודעת לעקוב אחרי המבט שלכם במהלך שיחות וידיאו ולייצר תחושה שאתם תמיד מסתכלים על בני השיח שלכם. תכונת Express Sign In מאפשרת למחשב להתעורר כשהמשתמש מתקרב, ולהיכנס למצב שינה כשהוא מתרחק.
הביצועים מעולים: הסדרה כוללת את מעבדי הניידים מדור 13 של אינטל (קבוצת U המיועדת לניידים, לא לגיימינג או לעריכת וידיאו) עם זיכרון RAM של 8 או 16 גיגה, עם תוספת של שבב vPro החשוב במיוחד לעסקים ומספק עוד אבטחה ויציבות. דל מצידה תורמת עוד מבחר מובנה של אמצעי אבטחת מידע וסייבר, וכן תוכנת תחזוקה משלה, "אופטימייזר", שמספקת בקרות נוספות לאלו של מערכת ההפעלה.
ה־9440 תומך כמובן בתקני התקשורת הכי עדכניים — WiFi 6E ובלוטות' 5.3. הוא כולל 4 רמקולים — שניים מרכזיים משני צידי המקלדת ושניים בחלקו התחתון. יש גם 4 מיקרופונים רגישים ונסתרים, עם ביטול רעשי רקע. הסוללה הספיקה לנו ליותר מ־8 שעות עבודה רציפה בטעינה אחת, מה שמלמד לא רק עליה אלא גם על תכנון פנימי מוקפד. המטען מאפשר, אגב, טעינה מהירה של 35% תוך 20 דקות.
רק בתחום אחד המחשב המצוין הזה צפוי לעורר אכזבה אצל בעליו — במגוון היציאות שהוא מספק: רק שלוש יציאות USB C (ת'נדרבלוט), שתיים מימין ואחת משמאל, ושקע אוזניות. אין שקעי USB רגילים, אין שקעי HDMI. דל אמנם מצרפת לערכת המחשב מתאם קטן לשקע USB, אבל משתמש עסקי הזקוק תכופות לחיבורים מסוגים שונים, ודאי למסכים משרדיים, ייאלץ להשיג תחנת עגינה רצינית יותר.
המחיר: החל מ־8,500 שקל (תלוי במפרט).
הטוב: עיצוב אלגנטי, מקלדת נוחה, מסך מצוין, ביצועים נהדרים.
הרע: מספר יציאות קטן.