"לא נאפשר קידום צעדים חד־צדדיים בקשר לביטוח סיעודי קבוצתי של קופות החולים", כך כתב מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב במכתב חריף ששיגר אתמול לממונה על הביטוח, עמית גל.
בתחילת החודש, פירסמה רשות ההון הוראות להערות הציבור לפיהן תקופת ההמתנה בפוליסה תוארך מחודשיים לחצי שנה, וכן תבוצע הפחתה בתגמולי הביטוח החודשיים מסכום של כ־6,100 שקל ל־5,500 שקל.
1 צפייה בגלריה
yk13540406
yk13540406
(צילום: אביגיל עוזי)
לדברי בר סימן טוב "אנו מתנגדים לצעדים הפוגעים בזכויות המבוטחים, ולעניין זה אציין כי הארכת תקופת ההמתנה מ־60 ל־180 יום בהם המבוטח יהיה סיעודי ללא קבלת כל שיפוי מעמידה נטל כלכלי ותפעולי כבד שמשפחות רבות לא יוכלו לעמוד בו ויביא לבחירה בחלופות אשפוז על פני טיפול ביתי או קהילתי. בנוסף, אנו מתנגדים גם לצעדים הכוללים העלאת תשלומי המבוטחים תוך פגיעה בתחרות בין הקופות והעלאה משמעותית של יוקר המחיה של מיליוני המבוטחים בביטוח סיעודי קבוצתי".
בר סימן טוב טוען כי המצב הפיננסי המסוכן אליו נקלעו הביטוחים הסיעודיים "מחייב גיבוש מדיניות ממשלתית רחבה ומתואמת אשר תכלול את כלל הגורמים המעורבים בנושא לצורך גיבוש פתרונות בני קיימא. עד לגיבוש פתרונות מוסכמים, הנחייתנו לקופות החולים לפיה לא נאפשר שיווק פוליסות הכוללות את השינויים שהצעת – הן בפרמיה והן בתשלומים, מבלי שנבחנו פתרונות חלופיים, עומדת בעינה".