בסיכום הדיון בפרשת הסחיטה והאיומים על עמוס לוזון אתמול בבית משפט השלום בתל־אביב, דבר אחד היה ברור: מדובר בסיפור מורכב וקשה, שמעיד כמה חינוך הוא דבר משמעותי בחייהם של בני נוער וצעירים.
על שמם ותמונתם של החשודים הצעירים, בנו של בעל חברה ציבורית במשק (19) ובן של בעל קבוצת כדורגל לשעבר (28), הוטל צו איסור פרסום לבקשת סנגוריהם. השניים חשודים בסחיטה באיומים, קשירת קשר לפשע ופגיעה בפרטיות באמצעות פרסום של צנעת הפרט והטרדה מינית. אמש, בשעות הלילה, נעצר חשוד שלישי - בן 17. מדובר בבנו של שופט מוכר, משום שמדובר בקטין, רוב פרטיו הם אסורים בפרסום.
3 צפייה בגלריה
yk13541153
yk13541153
עמוס לוזון
(צילום: אורן אהרוני)
התייחס אתמול לסרטון המיני של לוזון שהופץ במסגרת ניסיונות הסחיטה נגדו, וטען כי "הבחור שתיעד את האירוע הוא בחור צעיר שבית המשפט יודע מי הוא על פי החומר, והסרטון של האירוע הופץ בקרבת חברים באזור כפר שמריהו והסביבה". לדבריו, "בחור אחר מהחבר'ה החזיק את הסרטון וביקש מהחשוד להעביר לו אותו בשנית. זה פסול וזה לא ייעשה שוב".
הסנגור טען כי למעשה אותו האדם השלישי, הוא זה שניסה לסחוט את בנו של לוזון, באמצעות הסרטון שהועבר לו.
3 צפייה בגלריה
yk13540739
yk13540739
אחד מהחשודים אתמול בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
החשוד השני נכנס לאולם כשהוא מכסה את פניו למצלמות, אך כשהן פסקו הפריח נשיקות אל משפחתו וחבריו שהמתינו באולם. סנגורו טען כי "אנחנו מדברים על בני טובים, על ילדים, לא על נשק ולא על אלימות. לבוא ולהגיד שהוא קשר קשר? עם מי?".
את בן ה־19 מייצגים הסניגורים עלא תלאווי ונתי שמחוני, ואת החשוד בן ה־28 מייצגים עורכי הדין תמיר סננס ושחר חצרוני, שמסרו: “מכחישים את החשדות שמייחסת המשטרה”.
3 צפייה בגלריה
yk13540821
yk13540821
אחד מהחשודים אתמול בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
בית משפט השלום בתל־אביב האריך אתמול ביומיים את מעצרם של השניים, תושבי כפר שמריהו, החשודים בסחיטת איש העסקים עמוס לוזון. שני החשודים נעצרו הלילה כשבועיים וחצי אחרי שהופץ סרטון מיני ברשת שתיעד לכאורה בסתר את הנעשה בתוך חצר ביתו של לוזון בארסוף.
לוזון התלונן במשטרה על סחיטה לאחר הפצת הסרטון. השופט שאול אבינור אמר כי קיים חשד סביר נגד שני הצעירים. "מדובר בעבירות ברף חומרה גבוה ומכאן החשד לשיבוש הליכי חקירה. מדובר בחשד לשותפות במעשה סחיטה המבוסס על סרטון אינטימי המתעד את המתלונן ומכאן גם הטענה להטרדה מינית".
לוזון, בן 62, הוא מחזיק השליטה בחברה "קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה”.