למרות הערכות קודמות שלפיהן אפל תעבור לחיבור USB-C באייפון (במקום חיבור לייטנינג הייחודי שלה) רק בשנה הבאה - הדלפות אחרונות ברשת מצביעות על כך שהמעבר ייעשה כבר במכשירי אייפון 15, שיושקו בעוד כחודש. בפוסט שפורסם בשבוע שעבר ב־X (טוויטר לשעבר), גם נחשפו תמונות של מה שנראים כמו שקעי USB-C מתוך קו הייצור של סדרת אייפון 15.
המהלך יתבצע בעקבות חקיקה שעברה באיחוד האירופי לפני שנה, ולפיה שקע USB-C לטעינה קווית יהפוך לחובה בטלפונים הנמכרים באיחוד החל מסתיו 2024. הכלל יחול גם על מכשירים אלקטרוניים אחרים, כמו טאבלטים, מצלמות דיגיטליות, אוזניות, קונסולות משחקי וידיאו ידניות וקוראים אלקטרוניים. מחשבים ניידים יצורפו במועד מאוחר יותר. האיחוד האירופי מעריך כי החקיקה עשויה לחסוך לצרכנים 250 מיליון יורו בשנה על רכישות מטענים מיותרות ולצמצם כ־11,000 טונות של פסולת אלקטרונית בשנה.
השינוי הדרמטי יחייב את בעלי האייפונים להחליף את השקעים והכבלים הקיימים שלהם, אבל מצד שני יאפשר להם להיעזר במבחר העצום והזול יותר של מטעני וכבלי USB-C בשוק. עם זאת, כמיטב המסורת של אפל, יצרניות שירצו לשלב את הלוגו שלה בכבלים ובאביזרים החדשים יידרשו לעמוד בדרישות מיוחדות. תקן USB-C אומץ על ידי כל שאר היצרניות, בעוד אפל שילבה אותו בשנים האחרונות רק באייפדים ובמחשבי Mac.