דיסני מתכוונת ללכת בעקבות נטפליקס ולחסום את האפשרות לשתף סיסמאות כניסה לשירות הסטרימינג שלה, דיסני+ - כך עולה ממפגש משקיעים שקיים בשבוע שעבר מנכ"ל החברה, בוב איגר. מדובר בנוהג הנפוץ – גם בישראל – של מנויים לחלוק את שם המשתמש והסיסמה שלהם עם חברים ובני משפחה, וכך לאפשר להם למעשה ליהנות מהשירות חינם.
איגר לא ציין תאריך ברור למהלך, אך רמז כי יתבצע בשנת 2024, והזכיר גם "טקטיקות להגדלת הכנסות" שתפעיל החברה במקביל. כשנשאל על מספר האנשים המשתפים כיום סיסמאות בשירות דיסני+ סירב לנקוב במספר אך אמר שהוא "משמעותי". הוא גם הוסיף, כי לחברה יש "יכולת טכנית" לפקח על כניסות לשירות: "נתנו לזה עדיפות ואנחנו באמת חושבים שיש כאן הזדמנות לעזור לנו להגדיל את העסק שלנו".
נטפליקס, שהחלה במהלך כבר בחודש מאי, דיווחה על זינוק במספר המנויים החדשים במדינות שבהם חסמה את שיתוף הסיסמאות. בדיסני מתכוונים לאמץ את המודל שלה, המאפשר למנויים לרכוש "תתי־חשבונות" לבני משפחה ולחברים במחיר מוזל, כדי להמשיך ולשתף את הסיסמה איתם. במקביל הודיעה דיסני+ ה על הרחבת תוכנית המנויים המוזלת שלה, המשלבת פרסומות בשידור, למדינות נוספות באירופה ולקנדה.
דיסני מתכוננת במקביל לקיצוץ נרחב בהוצאותיה, ובכוונתה למכור חלק מרשתות הכבלים שלה כמו ABC, FX ונשיונל ג'יאוגרפיק.