בשנים האחרונות הוקמה וממשיכה להתרחב ספריית מידע אדירה כמעט בכל נושא שעולה על הדעת - הפודקאסטים. גם בעברית אפשר למצוא הסכת מחכים כמעט בכל תחום, ממדע ועד היסטוריה, דרך יהדות, לשון, רפואה, גיאוגרפיה, ספרות, ועוד ועוד. לפעמים פשוט נעים להאזין לאדם חכם שמשתף את הידע שצבר לאורך השנים, או את המידע שאסף לאחרונה, גם מבלי להגדיר מראש באיזה תחום ידע זה נופל.
אבל לפני ששולחים הפניות או קישורים לצאצאים, צריך לשאול את עצמנו שתי שאלות:
1. האם המידע אמין? מומלץ לצרוך הסכתים ממקורות מוכרים, או לפחות דמויות שידועות בתחומן. במיוחד כשמדובר בילדים ובני נוער שיכולת השיפוט וזיהוי הפייק ניוז שלהן אינה מפותחת.
2. האם ההסכת מתאים לילדים? יש פודקאסטים שמכוונים מפורשות לצעירים ותלמידים, אבל יש גם כאלה שבדרך כלל בטוחים להאזנה, אבל לעיתים מסתתר בהם פרק על מיניות, אובדנות או השפעת סמים. לכן מומלץ לכל הפחות לקרוא את תיאור ההסכת ותיאור הפרק באפליקציה, ולהשתדל להתאים את התוכן לגיל הילד.
ההסכת המוכר ביותר, שמופק על ידי תאגיד השידור, הוא "היסטוריה לילדים" בהגשת יובל מלחי, שמכוון את סגנון ההגשה במיוחד לילדים, אם כי לא ברור לגמרי באיזה גיל. מלחי משתמש בדמויות ובדיחות כדי לספר על מבחר נושאים כמו שלום עליכם, חווה אלברשטיין, המשורר הרוסי פושקין והמרד ברומאים.
התאגיד מפיק גם את "המעבדה לילדות וילדים", שהוא רצף של פרקים קצרים בהשתתפות מומחים על נחשים, אקלים ואפילו ההסתדרות. בפרקים משולבות גם דעותיהם של ילדים על הנושאים המדוברים.
איתי הרמן "הצ'ייסר" וענבל גזית מגישים תוכנית שבועית בגל"צ, שמופצת גם כהסכת. ב"גילוי דעת" הם חוקרים וטוחנים נושא מכל הכיוונים בסגנון סקרני וקצבי. הפרקים באורך של כשעה, ומשולבת בהם גם מוזיקה.
הסכת נוסף באותו סגנון, שבו מעלים בכל פרק נושא ומביטים בו מכיוונים שונים ובאמצעים מגוונים, הוא "אדם צעיר" שמופק על ידי צוות עיתון ילדים באותו שם. בהסכתים שלהם משולבים גם סיפורים בקריינות מקצועית.
אפשר לשלב את ההסכתים גם עם טיולים משפחתיים. "על הדרך", בהפקת בית אבי חי, מציע כמה עשרות פרקים על יעדי טיול מוכרים בארץ. מגישות ההסכת פונות לקהל צעיר יותר, ומנגישות מידע בסיסי על יעדים שונים. בית אבי חי שותף גם להפקת פודקאסט הילדים "אגדות אמיתיות", שעוסק בדמויות מההיסטוריה הישראלית והיהודית.
אפשר להוסיף לרשימה גם פודקאסטים למבוגרים שרוב הפרקים שלהם יתאימו גם לילדים, אבל עדיף לקרוא, ועוד יותר טוב להאזין קודם כדי לוודא שהתוכן עומד במגבלות שאתם הייתם רוצים להציב:
"קולולושה" - הסכת של ירעם נתניהו בענייני לשון עברית, גם חדשה וגם עתיקה.
"התשובה" - דורון פישלר הייחודי עונה על שאלות "מדעיות". בהפקת רשת עושים היסטוריה.
"הספרנים" - הסכת של הספרייה הלאומית, שמלקט פרטי מידע נסתרים ונפלאים מאוצרות הארכיון.