ביום רביעי האחרון תיכננה הילה פלג לעשות משהו שהיא עושה לעיתים קרובות: לעלות על אוטובוס בעיר מגוריה, אשדוד. לתשובה שלה זכתה מנהג האוטובוס של חברת אפיקים היא לא ציפתה: "הקו מיועד לגברים חרדים בלבד", אמר לה הנהג.
"הייתי בדרך לפגישת עבודה באזור ג' באשדוד - שכונה חרדית. לפי 'מוביט', ראיתי שאני צריכה לעלות על קו 86, קו שבחיים לא עליתי עליו לפני כן. הקו עמד לצאת מהתחנה הראשונה שלו, ליד החוף הדתי (בהפרדה) באשדוד. באתי לעלות לאוטובוס, דפקתי לו על הדלת והוא אמר לי 'לא'. שאני לא יכולה, כי אני אישה וזה קו 'רק לגברים חרדים'", סיפרה.
1 צפייה בגלריה
yk13546866
yk13546866
(צילום: גדי קבלו)
בתיעוד מהאוטובוס, נשמע הנהג מסביר לפלג: "היום זה בנים, מחר זה בנות. האוטובוס הזה מיועד לחוף הנפרד, זה של החרדים. זה גברים חרדים, הם יעשו לך מוות. אני לא יכול להעלות אותך".
פלג סיפרה שהבהירה לנהג שמדובר בקו של תחבורה ציבורית, שמיועדת לכולם. "מתברר שזה דבר ידוע באשדוד, נורמה חברתית. אחר כך ביררתי בעבודה ואמרו לי, 'כן, זה ידוע שהקו הזה של חרדים'. בדקתי באתר של החברה, ולא היה כתוב שום דבר על הפרדה מגדרית בקו הזה", היא אמרה.
היא ציינה שבעקבות הסירוב של הנהג להעלות אותה היא נאלצה להשתמש בקו אחר - שהוריד אותה במרחק 20 דקות הליכה מהיעד. "איחרתי בחצי שעה", סיפרה. "בעבודה אמרו שזה מבאס, אבל הבינו. אני התבאסתי מאוד כי איבדתי חצי שעה של פגישה. רעדתי מעצבים, הייתי מתוסכלת".
במקרה אחר שקרה לה ביום שני האחרון, באותה אשדוד, נאלצה פלג להישאר לעמוד - כי גבר חרדי סירב לאפשר לה לשבת לידו, לדבריה.
סמנכ"ל "אלקטרה אפיקים" שי מלכה מסר בתגובה: "מדובר בקו שירות לכלל הציבור, ועל כן אנו רואים זאת בחומרה רבה ומגנים את אמירת הנהג בכל תוקף. עם קבלת הסרטון, הושעה הנהג מעבודתו עד לבירור הנושא בימים הקרובים".