כמו בעונה שעברה עם דיאן שוורץ, גם העונה הזאת של "האח הגדול" סובבת סביב אישה אחת. הפעם קוראים לה סתיו קצין. קצין נכנסה על תקן "ברבי הישראלית", האישה הגרוטסקית שעושה המון ניתוחים פלסטיים. אבל מפרק לפרק מתברר שמדובר בגרסה משודרגת של שוורץ, עם הרבה יותר תחכום ועור הרבה יותר עבה. קצין עשתה מהפכה של ממש בבית האח ויצאה למלחמה נגד התקציב לסיגריות. באח הגדול השנה היא תמיד 1950, כולם מעשנים כל הזמן. זה אחד מסמלי התוכנית. אם אתה לא מעשן - אתה לא קיים. תוכניות שלמות מתבססות על הריכולים בפינת העישון, ולמעשה, אם אתה לא מכור לניקוטין סיכויי הזכייה שלך יורדים דרמטית. אתה חייב להיות חלק מהאוכלוסייה שמשום מה מתעלמת מההיגיון ומחליטה במודע לשאוף רעל.
1 צפייה בגלריה
yk13547272
yk13547272
(הגיבורה היחידה של העונה. סתיו קצין)
באה סתיו ואומרת "די". לא ייתכן שסיגריות הן חלק מהתקציב האישי של כל דייר, לא ייתכן שדיירים שאינם מעשנים יסבסדו אנשים שרוצים להרעיל את עצמם, והם יצטרכו לוותר בשביל זה. לא ייתכן ששוקולד הוא מותרות וסיגריה היא מוצר צריכה בסיסי. היא הראשונה בתולדות האח הגדול שלא מפחדת לצאת נגד הטאבו ההזוי הזה. זה באמת מוזר, שכולנו פשוט קיבלנו את העובדה שמתמודדים באח הגדול מרוויחים מעישון, בעוד שמי שלא יכול בלי שוקולד צריך לבזבז את התקציב האישי שלו על זה. סתיו קצין צריכה לקבל פרס ממשרד הבריאות על הקמפיין שלה.
קצין היא לא טלית שכולה תכלת; היא עושה הצגות למצלמה כמו כל דייר אחר, "מערבבת" דיירים אחרים כמו בלנדר איכותי ואוהבת להשתמש במילה הטרנדית "בריון". כל מי שמבקר אותה הוא הבריון השכונתי, והיא הילדה הדחויה שעושים עליה חרם. לא דיברת איתי בבוקר? זה חרם לכל דבר. אתה לא מסכים איתי? כנראה שבתוכך אתה בריון גדול. עוד רגע מערכת "הצינור" תארגן לה גם סיירת לתוך הבית.
בגלל הגישה הבלתי מתפשרת שלה, סתיו הקימה עליה הרבה שונאים בתוך הבית. בשבוע שעבר רוב המחנה שלה בבית הודח והיא נשארה די לבד, זה יוצר סיטואציה די מעניינת שלא זכורה בתוכנית - מתמודד אחד חזק בלי שוליה, בישורת האחרונה של העונה. טוב, גם המנהיגים הכי גדולים בעולם מרגישים בודדים בפסגה. היא כנראה תגיע לגמר אבל לא תזכה בו, כי הקהל של האח הגדול נוהג לבחור בבני גנצים של החברה כזוכים הגדולים. ככה זה עם מהפכניות, הן לא נהנות מפירות ההצלחה שלהן.
בקטנה
בערוץ 14 חגגו כל היום עם פרומואים מפוצצים על "ראיון בלעדי" עם שר המשפטים יריב לוין ש"שובר שתיקה" (מעניין למה הוא בחר "לשבור שתיקה" דווקא בערוץ הזה, ולא ב־ CNN). בראיון עצמו, מלבד ליקוקים בלתי פוסקים וחיוכים מאוהבים מכל הצוות באולפן, לוין נותר אותו לוין. אותן מנטרות שחוקות שחוזרות על עצמן שוב ושוב כמו תקליט שבור, אותו טון רגוע וכאילו "אחראי". אם ככה ערוץ 14 מטפל ב"סיפורים" שלו, גם סגירת כל הערוצים במדינה לא תהפוך אותו לכלי התקשורת המוביל.