שיעור האבטלה בישראל ממשיך להיות נקודת האור בנתונים הכלכליים של המשק הישראלי. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול, עולה, כי שיעור האבטלה הנמוך ממשיך לרדת ובחודש יולי היו במשק רק 3.4% אבטלה, שהם 155.5 אלף מובטלים, לעומת 3.5%, שהם 158.1 אלף מובטלים ביוני השנה.

הפועלים הרוויח כ־2 מיליארד שקל ברבעון השני

הריבית הגבוהה ממשיכה לדחוף את המערכת הבנקאית: בנק הפועלים הרוויח ברבעון השני 1.92 מיליארד שקל, עלייה של 43% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. התשואה להון עמדה על 15.8%, לעומת 12.3% ברבעון המקביל. הבנק, בניהולו של דב קוטלר, יחלק דיבידנד בגובה של 769 מיליון שקל - 40% מהרווח הנקי. הגורם המרכזי לקפיצה ברווחיות הוא עליית הריבית, שמגדילה את הכנסות המימון של הבנק, שעמדו על 4.51 מיליארד שקל, זינוק של יותר מ־30% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי במחצית הראשונה עמד על 3.93 מיליארד שקל, עלייה של יותר מ־30%.

מאפריל: קו ישיר עם אלעל לפורט לודרדייל בפלורידה, ארה"ב

אל על תשיק יעד שישי לארה"ב, קו סדיר לפורט לודרדייל בפלורידה, המכונה ונציה של אמריקה, בשל תעלות המים החוצות אותה. הקו יחל לפעול באפריל 2024, אבל מכירת הכרטיסים תחל היום. מחיר כרטיס החל מ־1,069 דולר. פורט לודרדייל היא עיר תיירות ונופש ומשמשת כנקודת יציאה לקרוזים ולטיסות המשך לקאריביים ולדרום אמריקה. אל על הודיע כי תחל להפעיל שתי טיסות שבועיות ליעד כבר בחודשים ספטמבר אוקטובר לתקופת החגים בלבד. הטיסות במטוסי דרימליינר.