התערוכה "מוטל בספק" במוזיאון אגם בראשון־לציון מתמקדת בתפיסת המציאות דרך נקודות מבט שונות ומעוררת שאלות כמו, האם ניתן לראות את הדברים כמות שהם, האם אפשר לתעד מציאות, ומהי חשיבות של יכולות אלו בעידן שלנו?
הטלת ספק מניעה אותנו לבחון הנחות יסוד, ידיעות ואמונות ולאפשר לנו נקודות מבט חלופיות. בעידן של אי־ודאות שבו המלאכותי מוטמע יותר ויותר בסביבתנו, לא תמיד ברור אם טקסט שקראנו, סרט שראינו או שיר שריגש אותנו נוצרו בידי אדם או בעזרת אלגוריתם. הפקפוק באותנטיות של הדברים נעשה כמעט אוטומטי.
1 צפייה בגלריה
yk13553080
yk13553080
(צילום: אבינועם שטרנהיים)
התערוכה מתכתבת עם תפיסת עולמו האמנותי של יעקב אגם, ממייסדי זרם האמנות הקינטית, המבוססת על נוכחות של תנועה המשפיעה על תפיסתו החזותית של הצופה. בין העבודות המוצגות בה תמצאו פסל עשוי עשן, ההולך וזולג לנגד עינינו. מיצב אינטראקטיבי המורכב ממערך של מכשירי טלפון ניידים ה"רואים" זה את זה. מיצב "בור אור" היוצר אשליה של עומק ללא קרקעית ומערער אצל הצופה את פענוח החלל. סביבות מלאכותיות של אתרי תיירות בקנדה המדמות מפגש עם הטבע הפראי.
בתערוכה מוצגות עבודות של יעקב אגם, רוני בן פורת, קרן גלר, נטע מוזס ורוני גינוסר, אסף כהן, יונתן דהן, יוסף משיח, נעמה רוט ואבינועם שטרנהיים. אוצרת: טל בכלר. נעילה: 21 בדצמבר. / חבצלת דמארי
מוזיאון אגם, מיש"ר 1, ראשון־לציון. ב'-ד', שישי ושבת 15:00-10:00, ה' 20:00-10:00.