בקניוני עופר, שבשליטת ליאורה עופר, הפדיונות עלו למרות התקופה המאתגרת וגם השכ"ד עלה בשיעור דו־ספרתי. כך עולה מדוחות חברת מליסרון למחצית הראשונה של 2023.
הפדיונות בקניוני מליסרון עלו במחצית הראשונה של שנת 2023 בשיעור של כ־6% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. העלייה בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים בתקופה תורגמה גם לעלייה ממוצעת של כ־10% בדמי השכירות בחוזים חדשים ובחידושי חוזים בקניוני הקבוצה, עלייה שחלקה עלייה ריאלית וחלקה בגין עליית המדד. זאת בהמשך לעלייה של כ־8% בשכ"ד בשנת 2022.
1 צפייה בגלריה
yk13548327
yk13548327
(מנכ"ל מליסרון אופיר שריד | צילום: אוראל כהן)
בנוסף, בתחום המשרדים רשמה החברה עלייה ממוצעת של כ־3% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים, בהמשך לעלייה של כ־2% בשנת 2022.
לצד זאת, החברה ממשיכה לשמור על שיעורי תפוסה גבוהים של כ־99% בנכסיה. שווי קניוני מליסרון מוערך ב־3.15 מיליארד שקל. בעקבות התוצאות החליט דירקטוריון מליסרון לחלק דיבידנד בסך 60 מיליון שקל. יחד עם זאת, הרווח הנקי לרבעון שני ירד כתוצאה מהעלייה במדד על רווחי שערוך נכסים, והסתכם ב־324 מיליון שקל לעומת 585 מיליון שקל בתקופה מקבילה.
מנכ"ל מליסרון אופיר שריד אומר כי קורים מספר תהליכים שתרמו לעלייה בפדיונות. "המסחר ברחוב הולך ונשחק לטובת הקניונים, העיר סתומה, אין חניה ברחובות וחם מאוד. אי אפשר להסתובב ברחוב או במרכזים פתוחים והעדיפות היא לקניונים הממוזגים שמושכים יותר קהל. בנוסף העליה בקניונים באה על חשבון הרכישות באינטנרט, שחוו ירידה וגם על חשבון רכישות בנסיעות לחו"ל".
למרות העלייה בפדיונות, סבור שריד כי "זה לא משקף את כל מה שקורה בכלכלת ישראל ושהכל הפי הפי. יש פה מחלה נוראית עם מה שקורה עם ההפיכה המשטרית ואנחנו עוד נחווה את התוצאות. יש למדינת ישראל פרמטרים טובים אבל פוגעים בכולם. זו בעיה שחלק גדול מהאוכלוסיה לא רואה ולא מבין את ההשלכות שיגיעו בעקבותיהם. יש אלימות, הדרת נשים, ילדות שמפחדות לעלות לאוטובוס. לאן הגענו אם היום זה מה שמתמודדים איתו – אוטובוס רק לגברים. איך אני כאיש עסקים עם נכסים של 25 מיליארד שקל, עם מה אני אעבוד? עם אנשים שחושבים שהיום זה יום שרק גברים יכולים לעלות לאוטובוס. במקומות כאלו אי אפשר לצמוח ולעשות כלכלה".