זעזוע ברשת 7 אילבן: שבעה חודשים בלבד לאחר השקתה בישראל מנכ"ל הרשת אבינועם בן מוחה הודיע על רצונו לסיים את התפקיד בעקבות חילוקי דעות.
הרשת שפועלת בישראל תחת זיכיון שקיבלה אלקטרה מוצרי צריכה בשליטת האחים זלקינד, הושקה בינואר 2023 עם פתיחת סניף הדגל בדיזנגוף סנטר. בן מוחה הגיע לתפקיד מנכ"ל 7 אילבן מתנובה, שם שימש מנהל התחום המוסדי.
1 צפייה בגלריה
yk13550028
yk13550028
(צילום: שאולי לנדר)
מדובר ברשת חנויות הנוחות האמריקאית, הגדולה בעולם עם 84 אלף סניפים ב־19 מדינות שפועלת בשירות עצמי בתחום הפאסט פוד שנמכר בסניפיה. ההשקה חשפה בעיה של ציבור ישראלי - גדול ממה שציפו באלקטרה - שניצל את שיטת השירות העצמי והתחמק מתשלום. כזכור, הרשת מציעה, לצד מגוון מצומצם של מוצרי נוחות, שורת מכונות בהפעלה ותשלום עצמי על ידי סריקת קוד לקפה, גלידה, משקאות קלים, סמודיס, נקניקיות, מאפים ועוד במחירים נגישים.
אלקטרה התחייבה במסגרת הזיכיון להשקיע עד סוף 2024 כ־60 מיליון שקל במותג ובפתיחת עשרות סניפים ברחבי הארץ. עד כה נפתחו 10 חנויות, שתיים מהן מחוץ לתל־אביב - בהוד־השרון ובפתח־תקוה.
למרות שישראל מאופיינת בריבוי חנויות נוחות ופיצוציות ויש הטוענים כי הקטגוריה רוויה, באלקטרה טענו כי יש מקום ל־7 אילבן כמי שתביא "חוויה קמעונאות ייחודית".