ת"ז: נשואה, אמא לשתי בנות ובן, מתגוררת באבן יהודה.
רזומה: סמנ"כלית חטיבת תפעול ולוגיסטיקה בחברת החשמל. מגייסת ומעסיקה נשים לתפקידי שטח כמו רתכות, מלגזניות, מחליפות נתיכים, חשמלאיות, מפעילות כלים כבדים ועוד.
אחרי 30 שנה בחברת החשמל, הפכה תמי פקלר למנהלת חטיבת התפעול והלוגיסטיקה ועוסקת בניהול שטח של גברים ונשים בתפקידים פיזיים. "זו חטיבה בלב הצביון והעיסוק הגברי. יש בה 1,200 עובדים שנותנים מענה 24/7 בקשת רחבה של פעילויות – הקמת שנאים, בניית ארונות חשמל גדולים, ריתוך ובנייה, תיקונים בשטח, עבודה בתוך תחנות כוח, הפעלת עגורנים ומנופים, עבודות כיבוי אש ועוד נושאים שעד כה נתפסו גבריים בלבד", אומרת פקלר.
1 צפייה בגלריה
yk13600922
yk13600922
(צילום: יוסי וייס)
מאז מינויה, יש שם גם נשים. והתגובות? "מאז שמנכ"ל החברה מינה אותי לסמנכ"לית חטיבת התפעול, אני גם האישה הראשונה בשולחן ההנהלה של החברה", צוחקת פקלר, "הם מתרגלים. גם לנוכחות שלי וגם לזה שנשים יכולות להיות הכל – מלגזניות, מפעילות כלים כבדים, רתכות, טכנאיות חשמל. אם עד עכשיו הזמנת תיקון,
נכון שתמיד הגיע טכנאי? אז בחודשים האחרונים הכשרנו טכנאיות והן מתחילות להגיע לתיקונים בשטח. נשים מסוגלות לעשות הכל, רק שצריך לגייס אותן גם למקצועות האלה. זה משהו שאצלנו בתרבות המשקית בישראל הוא פגום – וצריך להשתנות".
מודעות הדרושים לתפקידים הללו מנוסחות בלשון נקבה.
"ברור. כי אני רוצה את הנשים וצריכה לפנות אליהן ישירות. התפקיד שלנו הוא לייצר מציאות שמאפשרת לנשים להיקלט בשטח – וזה אומר גם הקמה של שירותים נפרדים, מקלחות נפרדות וכל המעטפת שתעניק להן את אותו מענה בדיוק כמו לגברים".
מה התגובות של נשים סביבך?
"יש נשים בגילי 40 ו־50 שגידלו כבר ילדים ועכשיו רוצות להתקדם, ואני אומרת להן 'תעזו, אני פה בשבילכן'. אני רואה את הדילמות ואת החששות, ומעודדת אותן להתמודד על כמה שיותר משרות והזדמנויות. לתפיסתי, אין דבר כזה לפרוץ את תקרת הזכוכית כי הגבול הוא בכלל השמיים".
את גם יו"רית הפורום הארצי לבכירי התפעול בארץ, שעד היום היו חברים בו רק גברים.
"נכון. זה פורום של מנכ"לים וסמנכ"לים בנושא תפעול ולוגיסטיקה בכל המשק הישראלי. אחד הדברים שאעלה שם בקרוב הוא הנושא של העסקת נשים בתפקידים שהצביון שלהם יותר גברי. הגיע הזמן לשינוי".