בתחילת ספטמבר יגיעו יצחק, שמואל, סוניה, שרה, אושרה, ישראל, שולה ועוד עשרות תלמידים לכיתת לימוד באשכול פיס בביה"ס התיכון אורט במעלה, בטבריה, יצטופפו בכיתת הלימוד ויתכוננו לקבל את המורה. רק שהמורה, ככל הנראה יהיה בגיל של הילדים שלהם או אפילו הנכדים - ככה זה כשאתה לומד בפרויקט מיוחד, שתלמידיו הם וותיקים מגיל 65 ועד גיל 90.
1 צפייה בגלריה
yk13553437
yk13553437
(צילום: באדיבות ביה"ס אורט במעלה טבריה)
אחד מאותם תלמידים, הוא יצחק מזרחי (אקא), בן 89, אבא ל־5 ילדים וסבא רבא ל־17 נינים ועוד חימשים. "כל הילדים שלי למדו שם", הוא מספר, "אני מאושר להגיע בבוקר לבית הספר ולשבת כמו תלמיד רגיל. אנחנו ארבעה דורות בטבריה, בתור ילד למדתי עד כתה ט' ואז הלכתי לעבוד ולצבא, והיום אני בא מאושר ושמח ללמוד".
"הפרויקט נולד לפני עשר שנים", משחזר שלומי זר שגיבש את הכיתה בטבריה, "השר אורי אורבך ז"ל, שהיה השר לאזרחים וותיקים, פנה בקול קורא למנהלי תיכונים בארץ לפתוח כיתות לאזרחים וותיקים. פירסמנו מודעות במקומון בטבריה ומפה לאוזן, גייסנו חברים והתחלנו מ־15 תלמידים. היום, הגענו ל־360 תלמידים ברחבי טבריה".
חלק מהתלמידים הוותיקים, מספרת מנהלת התיכון דנה מור, הם אפילו סבים וסבתות של התלמידים הצעירים: "השילוב של התלמידים הוותיקים בביה"ס הוא מדהים. לחלקם יש נכדים ואפילו נינים בין התלמידים, והמפגש ביניהם בהפסקות הוא מרגש, הם חוגגים איתנו את כל החגים, פעילים בהפסקות, והשנה אפילו יצאו עם התלמידים שלנו למסע לפולין".