"לב של אבן" כבש את נטפליקס: מקום ראשון בעולם עם עשרות מיליוני צפיות אף על פי שיצא רק לפני שישה ימים. ההשקעה בסרט בכיכובה של גל גדות הייתה שווה אף שמדובר בסרט די גרוע. קשה עד בלתי אפשרי למצוא בו היבטים חיוביים, כמובן פרט לכסף שנכנס לקופה.
1 צפייה בגלריה
yk13552297
yk13552297
סרט דלוח
(גדות ב"לב של אבן")
הסרט אמור להפוך לסדרת סרטים שתהפוך את גל גדות לטום קרוז או לקיאנו ריבס, אבל סצנות האקשן נראות כמו הפקה של חוג קולנוע במתנ"ס והרעיון שלו מתוחכם כמו סדרה לגיל הרך. יש בינה מלאכותית (הרבה סרטי אקשן לאחרונה מרגישים חובה לעסוק בנושא זה, ולהדגיש עד כמה הוא מסוכן) שרייצ'ל סטון (גדות) צריכה להגן עליה, שלא תיפול לידיים של הרעים. ה"רעה" בסרט גם ממש טובה במחשבים, וכמובן כמו כל האקרית במסך שלה תמיד יש המון מספרים שרצים מהר. גדות מתחילה את הסרט כהאקרית ובהמשך הופכת לסוכנת שטח, ואז יש עוד טוויסט שלקח יותר מדי השראה מסרטי מארוול. אל תדאגו, לא מדובר באיזה ספוילר מטורף.
כל זה מרגיש כמו הוראות בשווארמייה: תשים לי אלמנטים של קומיקס, תן לי קצת ג'יימס בונד, נגיעה בינה מלאכותית וקצת מרדפי מכוניות. על דיאלוגים נורמליים אפשר לוותר. בחצי מהסרט השחקניות אומרות אחת לשנייה "אני מגיעה אלייך", ובחצי השני אנחנו שומעים כמה מערכת הבינה המלאכותית חשובה וחזקה ואסור בשום פנים ואופן שהיא תיפול לידיים הלא נכונות. סצנות האקשן של גדות פשוט לא משכנעות בשום צורה, זה מרגיש זיוף צורם יותר מלהקת בנים מהניינטיז בלי פלייבק.
לא לכל סרט אקשן יש תסריט גאוני, אבל ב"לב של אבן" יש ממש זלזול. נטפליקס בטוחה שהמנויים שלה יאכלו את מה שהיא תגיש, ולמרבה הצער הנתונים קובעים שהיא צודקת. אין לה בעיה לייצר עוד ועוד סרטים גנריים כמו פס ייצור של לחם. אבל האם אנשים היו הולכים לראות אותם בקולנוע כשיש שם אופציות לסרטי אקשן הרבה יותר טובים? אני בספק. יש גם ספק אם איזשהו צופה יוכל לשחזר את עלילת הסרט לאחר שסיים לצפות בו. הוא לא מותיר שום חותם.
לפי דיווח של מגזין "וראייטי", כרגע לא יהיה המשך ל"וונדרמן", וחבל מאוד שגדות תהיה עכשיו כוכבת של סרטים כמו "לב של אבן". אולם עדיין לא מאוחר לתקן: אפשר להחליף את הבמאי, התסריטאים, הצלמים וחלק גדול מהשחקנים – ואז "לב של אבן 2" יהיה סרט נורמלי.
בקטנה "אין לי שום כבוד אליך, איך אומרים אצלנו במרוקאית? בזעת!", צעק אלמוג כהן לעבר האלוף במיל' עמוס מלכא שאמר ב"שש עם" ש"נתניהו הוא סכנה לביטחון המדינה". עוד הוסיף כהן ש"אתם שורפי אסמים" יחד עם שאר הלהיטים הרגילים. יש כאן שלושה דברים מעניינים: הראשון הוא השימוש המעושה במרוקאית, שבא לסמן שכהן הוא אותנטי, "מהעם", לעומת מלכא המתנשא. הדבר השני הוא הביטוי "שורפי אסמים". צריך לבדוק איך הוא חזר לחיינו, ככל הידוע אנחנו לא במאה ה־ 19 . ושלישית, איך אלמוג כהן מתאמץ "להתעצבן" כדי להיות ויראלי. אתה יכול לנוח.