זו לא סתם שמועה – אלא הדבר האמיתי: יממה אחרי שהעיתונאי לוקה בנדוני דיווח על המועמדות של דניאל פרץ לבאיירן מינכן, האיטלקי פירסם אתמול כי אלופת גרמניה החליטה ללכת בכל הכוח על השוער, והציעה לצהובים 4.5 מיליון יורו עבור כוכב מכבי ת"א שמחזיק בדרכון גרמני.
כזכור, אחרי ההדחה של גרמניה מהמונדיאל בדצמבר, שוער באיירן וגרמניה מנואל נוייר שבר את הרגל במהלך סקי וגמר את העונה. באיירן מיהרה להביא במקומו את יאן זומר השווייצרי, אך הוא עבר הקיץ לאינטר אחרי שהובהר לו כי נוייר יתפוס מחדש את מקומו כאשר יחלים. נכון לעכשיו, נוייר עדיין לא חזר לפעילות וההערכה היא כי יוכל לשוב רק בסביבות נובמבר, אחרי שעבר ניתוח נוסף. שוערה השני של מנצ'סטר סיטי, סטפן אורטגה הגרמני, היה היעד הראשי של הבווארים, אך אלופת אירופה סירבה למכור אותו. בעקבות זאת באיירן החליטה לשנות כיוון, ללכת עם השוער השני סוון אולרייך ולהביא לו גיבוי צעיר וזול יחסית. לפי אחד הדיווחים, נוייר אף לחץ ללכת עם אולרייך ולא להחתים מישהו שיסכן את מעמדו.
1 צפייה בגלריה
yk13553086
yk13553086
(צילום: עוז מועלם)
טובי אלטשאפל מהעיתון "בילד" הרחיב בנושא בחשבון הטוויטר שלו: "מאז שהתקבלה ההחלטה של באיירן, השם של דניאל פרץ מוזכר בצורה אינטנסיבית. שמו של פרץ עלה לאור ההופעה החזקה שלו באליפות אירופה עד גיל 21".
לגרמנים היה קשה להתעלם מיכולתו של פרץ ביורו הצעירות, בעיקר בגלל שסבלו ממנו בעצמם. במשחק הפתיחה של הטורניר, פרץ סידר כמעט לבדו נקודה לישראל בתיקו 1:1, כאשר הדף שני פנדלים. ישראל הגיעה עד לחצי הגמר, ופרץ החל למשוך עניין רב באירופה – כאשר גם אוניון ברלין ומארסיי הוזכרו כקבוצות ששמו עליו עין.
מעבר שיכול לעשות קריירה
הצעד הבא של פרץ בן ה־23 יהיה קריטי עבור עתידו – וישנם מספר רבדים שמרכיבים את ההחלטה. ראשית כל, עדיין לא קיים סיכום בין באיירן מינכן למכבי ת"א, וייתכן שהצהובים ינסו להעלות את המחיר כדי להרוויח כמה שיותר על השוער. צריך לזכור כי במועדון בונים עליו כשחקן מפתח לשנים רבות, וכפי שפורסם ב־ynet, הציעו לו להאריך את חוזהו שיסתיים בסוף העונה ולשלש את שכרו. אם לא יימכר ולא יאריך את החוזה, פרץ יהפוך לשחקן חופשי בקיץ 2024.
מעבר לכך, יש צד מקצועי חשוב שחובה לדבר עליו. באיירן מחויבת עד הסוף לנוייר בן ה־37, וגם בתקופות קשות ניצבה לצד אגדת המועדון. כאמור, זו הסיבה שזומר עזב ושוערים בכירים אחרים לא היו נלהבים להגיע לאליאנץ ארנה. ברגע שהוא יוכל לשחק, הוא שוב ישמש כשוער הראשון – מה שיחזיר לעמדת המחליף את אולרייך, וישלח באופן פוטנציאלי את פרץ לתפקיד השוער השלישי. גם כך, אם יחתום כעת הוא לא מגיע בסיטואציה שבה הוא צפוי לקבל הרבה הזדמנויות, ובעוד מספר חודשים המצב יחמיר.
מצד שני, כל שחקן שחותם בבאיירן מינכן מקבל מיד שדרוג במעמדו באירופה, תו איכות שלא ניתן להתעלם ממנו. כלומר, גם אם פרץ יישאר מיובש במשך חצי עונה או עונה שלמה, הוא כן ישיג רווח מקצועי, מאחר שקבוצות מליגות בכירות יתעניינו בו וייתכן שבאיירן תרצה שייצא בהשאלה כדי שיצבור עוד ניסיון ברמות הגבוהות. השוער השלישי הקודם, אלכסנדר נובל, העביר את השנתיים האחרונות כאפודה הראשונה של מונאקו, והקיץ הושאל לשטוטגרט.
בכל מקרה, אם העסקה תיסגר, יהיה מדובר בקפיצה הגדולה ביותר של שוער ישראל בהיסטוריה, למועדון שהוא הקצפת של הקצפת ועצם ההשתייכות אליו משנה קריירות. וזו החשיבות האמיתית של העפלה והצלחה בטורנירי נבחרות צעירות.