הדלת של הרכבת הקלה נסגרה ללא הרף ולא איפשרה לכל פמליית רה"מ נתניהו לרדת, כך שמישהו נאלץ להחזיק את הדלת. זה היה מאוד מצחיק לראות את זה בטלוויזיה, אבל מה שקרה אחר כך היה פחות משעשע. בפנים עסקנים חוגגים וממש מתאמצים לחייך (היו בורקסים ומיץ ענבים בכוסות פלסטיק?), בחוץ - מפגינים למרות החום הכבד. ואם זה לא מספיק, אז האירוע הזה התקיים בפתח־תקווה. יש לקוות שהאנשים שהיו באירוע חזרו הביתה ברכבת הקלה, אין הרבה דברים יותר קשוחים מהפקקים בפ"ת בשעות האלה, ותוסיפו לזה את החום הנוראי. אלוהים ישמור.
הכתבים בכל הערוצים חזרו על כך שזה יום מרגש, אבל תחושת החגיגיות לא עברה דרך המסך. הערוצים, חוץ מ־14, לא התעלמו מהמחאה שבחוץ והראו במסך מפוצל את נתניהו מצד אחד ואת המפגינים מצד שני. גם אם לא היו משתמשים במסך מפוצל, בכל מקרה היו שומעים את הזמבורות בחוץ, ושמעו אותן היטב לכל אורך הנאום של רה"מ. לא נעים.
1 צפייה בגלריה
yk13553477
yk13553477
(האירוע הכי לא חגיגי שיש. נתניהו נואם באירוע הפתיחה)
במהלך הנאום, נתניהו עבר לצרחות של ממש - במיוחד כשעקץ את המפגינים ("אלה שמאחורינו אמרו לנו לא לפתוח את הכלכלה", אני בטוח שחברי "מחאת ההייטק" הם סוציאליסטים מושבעים) - והוסיף גם אמירה לא ממש ברורה- "נפתור את הפלסטינים", כשכנראה הוא התכוון ל"נפתור את הבעיה הפלסטינית" (עולה השאלה האם רה"מ החליט לשנות כיוון וללכת על פתרון שתי המדינות). אחר כך, ציטט את החזון של הרצל על מדינה מרושתת ברכבות, רק חבל שבגוש דן זה לקח 75 שנה. מה שכן, שרון עידן מ"כאן 11" הצליח לעשות היסטוריה קטנה כשהפך לעיתונאי הישראלי הראשון מזה זמן רב ששואל את נתניהו שאלה ומקבל תשובה. "איך ההרגשה אדוני רה"מ?", שאל ונענה: "הרגשה פנטסטית".
הנאום עצמו היה פחות פנטסטי, יותר כמו רצף נזיפות של מורה בבית ספר יסודי. עוד נזיפה הייתה בערוץ 12, כשאחד הפאנליסטים צעק: "שואלים אם צריך לשדר את זה, אז כן! צריך לשדר את זה! זה התפקיד שלנו!". כמו שאמר אבי רצון, מאיר תירגע. הכל בסדר. אין צורך לצרוח על הצופים ולהתווכח עם צייצנים בטוויטר במהלך שידור שאמור להיות חגיגי.
בתוכנית "שלוש" של ערוץ 14 ניסו לחגוג את ההישג הכביר, אבל הוכיחו שוב שחוץ מה"פטריוטים" אין לערוץ הזה מה למכור מבחינה טלוויזיונית. "נו, מותר לחגוג", אמרו באולפן, ואפילו אישרו להפגין ביום הזה כי אנחנו בדמוקרטיה. אבל גם החיוכים באולפן לא הצליחו להסתיר את העובדה שאירוע ההשקה היה עלוב. הדבר הכי טוב שאירוע ההשקה הביא עימו הוא התשדיר בכיכובו של יניב ביטון. אם יהיה מישהו אחד שילמד מהתשדיר שקודם נותנים לנוסעים לרדת ורק אז עולים לרכבת, אז הרווחנו בענק.