זעזוע בחברת BDI, חברת המידע העסקי מהמובילות במשק: תהילה ואייל ינאי, מנכ"לים משותפים ומיסדיי "קופאס BDI" המספקת מידע פיננסי ודירוג סיכוני אשראי של חברות במשק ומבטחת אשראי, מסיימים את תפקידם ויפרשו מהחברה בסוף השנה. BDI מצויה כיום בבעלות התאגיד הבינ"ל קופאס, שזה 100 שנה אוסף מידע על פירמות ומדרג את רמת הסיכון הפיננסי שלהן. בחמש השנים האחרונות החלו הזוג ינאי לנהל גם את פעילות קופאס ישראל, שעד אז נוהלה בנפרד. מקורבים לחברה הכחישו שמועות כי העזיבה באה על רקע חילוקי דעות עם קופאס העולמית לגבי הגבולות בין פעילות קופאס לפעילות BDI. לפי אותם מקורבים, השניים הודיעו לאחר 35 שנות כהונה על רצונם לפרוש.
את חברת BDI הקימו תהילה ואייל ינאי ב־1989 כתחרות ל"דן אנד ברדסטריט" ששלטה אז בשוק. החברה, שמונה כיום כ־120 עובדים, הפכה להיות מהמובילות בתחום קבלת החלטות בשוק האשראי בישראל. BDI פיתחה שורה של מוצרי מידע וניהול סיכונים, אחד הידועים בהם בקרב המגזר העסקי הוא "אורות אדומים" לאיסוף וניתוח מידע פיננסי התראתי על חברות ועסקים בקשיים. כמו כן החברה הקימה ומתחזקת מערכי שיתוף נתונים בין חברות בשוק ("מסלקות מידע ענפיות") ופיתחה מתודולוגיה ייחודית לדירוג סיכון. בין לקוחותיה: בנקים, חברות ביטוח, חברות מימון למיניהן, חברות כרטיסי אשראי ועוד.
2 צפייה בגלריה
yk13554204
yk13554204
(אייל ינאי | צילום: עודד קרני)
בשנת 2005 חברת קופאס החלה להרחיב את שליטתה בחברה על ידי רכישת מניות המייסדים עד לרכישת השליטה המלאה.
מאז חקיקת חוק נתוני אשראי מספקת BDI גם דירוג אשראי צרכני על כל האנשים במדינה, עבור נותני אשראי, משכנתאות, מסגרות אשראי בחשבונות עו"ש ובכרטיסי אשראי וכו'.
2 צפייה בגלריה
yk13554203
yk13554203
תהילה ינאי | צילום: יהודה סובול
(יהודה סובול)