הקברניט: עם כל הכבוד לעובדה שמדובר בקבוצת אוהדים, הפנים של הפועל ירושלים הם זיו אריה. החיקוי ב"בובה של לילה", הראיונות המבדרים וכמובן ההצלחה הפכו אותו לכוכב בכדורגל הישראלי. לפתוח עונה שלישית במועדון בליגת העל זה קשה כמו לשבור את השיא של יוסיין בולט ב־100 מטר. זיו הוכיח שהקלישאה נכונה, הכדורגל יותר דומה למרתון. העונה הראשונה של הפועל ירושלים התאפיינה בכדורגל הגנתי וקשה לצפייה, אבל כמו סדרת טלוויזיה טובה העלילה השתפרה בעונה השנייה, שבה היא הפכה לאחת הקבוצות הכי כיפיות בליגה, ועוד עם המקום הרביעי בסיום.
האדומים הביסו את מכבי חיפה, ניצחו את מכבי ת"א בבלומפילד, והכי חשוב – ניצחו בדרבי. הם העירו את היריבות העירונית, ואת העקיצות ההדדיות ברשתות החברתיות אי־אפשר לפספס. ושוב, האחראי העיקרי להישגים הללו הוא המאמן. יש באריה משהו מתריס וקצת מעצבן, אבל ככה זה עם מאמנים מוצלחים (חוץ מקרלו אנצ'לוטי, רוב המאמנים בטופ העולמי הם טיפוסים שלעיתים פולטים דברים שעושים חשק לדפוק את הראש בקיר). אריה הוא מאמן שאוהדים לא יכולים לבוא אליו בטענות. כשלא הולך, הוא מגיב מהר עם חילופים. הוא משתף צעירים, ואולי הכי חשוב, הקבוצה שלו יכולה לנוע בין סגנונות. אי־אפשר לצעוק לו מהיציע "תחליף מערך, יא מקובע" או "מה עם חילוף?" הוא נמצא כבר צעד לפניהם. הפועל ירושלים כבר לא מועמדת לירידה, והיא יכולה בשקט לעלות עוד רמה. מזווית טובה אפשר לראות את המקום השלישי.
1 צפייה בגלריה
yk13555285
yk13555285
(צילום: עוז מועלם)
טייס המשנה: איך יודעים שאתה הכוכב של הקבוצה? זה קל, אתה שחקן התקפה שבועט את הפנדלים. מתן חוזז כבש בשבת מהנקודה הלבנה מול בית"ר, ואפשר לראות בזה סוג של הצהרה "אני פה". שנים שמכבי ת"א מחכה ששחקן הכנף יפרוץ, הוא כבר בן 27 וזה לא קרה. העובדה שהוא מושאל אולי מעידה שהצהובים לא הרימו ידיים לגביו. בעונה שעברה היה בהפועל ירושלים שחקן שפרץ בגיל מאוחר, גיא בדש (29). חוזז בא להחליף אותו ויקווה ללכת בדרכו. אף פעם לא מאוחר להפוך לכוכב בליגת העל. זה לא שיש פה אינפלציה בשחקני התקפה, ובכדורגל הישראלי דברים זזים לאט יותר.
ראו הוזהרתם: להפועל ירושלים יש נטייה להתנשאות, לפעמים האוהדים שלה כל כך מרוצים מעצמם עד שגם האוהד הנייטרלי מפתח אנטגוניזם ורוצה שהם יסבלו קצת. היא צריכה להיזהר שזה לא יחלחל לדשא, במיוחד אחרי העונה המוצלחת. בשלב הזה כולם כבר מבינים את חשיבותה של קבוצת האוהדים ומפרגנים מכל הלב, אבל יש גבול לתעופה עצמית.
בחזרה לעתיד: היציבות תמיד משתלמת, והפועל ירושלים היא כבר קבוצה יציבה מספיק כדי לכוון לפלייאוף העליון גם העונה. המטרה האמיתית היא תואר כלשהו, גביע המדינה יהיה פרס מדהים שמגיע למועדון הזה על כל הדרך שהוא עשה, ואפילו שונאיו הגדולים ביותר יודעים את זה. לקחת אותו מבית"ר יעשה את זה הרבה יותר מתוק. נכון, צריך מזל בהגרלה, במיוחד לא ליפול על מ.ס אשדוד בחוץ בסיבוב ח'. ואם מקבלים את אחת משלוש הקבוצות הגדולות צריך גם לקוות שהן יתפסו יום גרוע. מצד שני, אחרי שבעת מדורי הגיהינום שהקבוצה הזאת עברה בעשורים האחרונים, קטן עליה לתת כמה משחקים טובים ולהביא תואר.