משכירת נכס בראשון־לציון, הטוענת כי השכירה לרשת יינות ביתן סניף בעיר במשך 20 שנה, תובעת מהרשת (בשמה החדש גלובל ריטייל), נחום ביתן, מייסד הרשת ובעל מניות בה כיום, ורעייתו נורית ביתן סכום של כ־7 מיליון שקל.
התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז על ידי המשכירה, חברת ראשל יזום וניהול נכסים, הטוענת כי היא זכאית לפיצויים בגין הפרת הסכם שכירות וגרימת נזקים כבדים למושכר. מדובר במבנה בשטח של כ־2,700 מ"ר ברחוב משה בקר בראשון־לציון, שבו הפעילה הרשת סניף.
במסגרת התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד חיים דבוש, נטען כי רשת יינות ביתן בערבות בני הזוג ביתן שכרה מהתובעת את הסניף במשך כ־20 שנה, "במהלכן שררו יחסי אמון תוך כיבוד ההסכמות הכתובות ובעל פה עליהן הסכימו הצדדים לאורך השנים. רשת יינות ביתן, על אף הסיכום בין הצדדים, נטשה את המושכר והפסיקה את השכירות באופן חד־צדדי", נטען.
בתביעה נטען כי ביוני 2022 סוכם שדמי השכירות יישארו כפי שהיו, בסך 203 אלף שקל לחודש עד ל־1 באוגוסט 2023, "על סמך התחייבות הרשת לביצוע שיפוצים מקיפים במבנה". עוד נטען כי באוגוסט 2022 הודיעה הרשת כי המו"מ לחידוש השכירות לא צלח וכי הרשת מודיעה על תום המו"מ ופינוי המושכר.
תגובת רשת יינות ביתן: "אנו בודקים את הטענות ונתייחס אליהן בערוצים הרשמיים המקובלים".