דבש ועוקץ

לצד עוגות הדבש המסורתיות הטעימות והמאוזנות של טאטי, המוצעות במבחר גדלים ותוספות, אהבנו במיוחד את טארט הדבש, לימון ולבנדר, המשלב בצק פריך וקרם חמצמץ ומבושם. הדבש אמנם מורגש פחות, אבל שכבות הבסיס, המלית והציפוי, עם ניגודי המרקמים והטעמים, משלימים אחד את השני בנאמנות. חבל שהיא כל כך יקרה (129 שקל לעוגה בקוטר 18 ס"מ).

בהשפעה צרפתית

שיתוף פעולה בין בוטיק סנטרל לרשת נוי השדה הוליד וריאציות חגיגיות לקלאסיקות צרפתיות: דבש־טאטן עסיסית במתיקות מתונה וקרמול מושלם (49 שקל), קינוח אישי מרהיב בצורת תפוח (1) במילוי תפוחים ומוס שסבל מעודף ג'לטין (24 שקל ליחידה). מיני עקיצת הדבורה של קייטרינג מונייר (2) היא מעין טארט טרופזיין, המשלב בריוש דחוס מעט עם מילוי קרם וניל ונגיעת תפוח חמצמץ. טעים אבל קצת יקר (179 שקל ל־15 יחידות).

בהשראת מזרח אירופה

עוגת השכבות הרוסית (ריז'יק) של רולדין (1), מבצק דבש, קרם מסקרפונה ובסיס קראנצ'י (שממש לא מתחבר, לטעמנו), דיברה אל ליבם של אוהבי עוגות הדבש והגבינה כאחד (75 שקל). גרסה קצת אחרת, המתרפקת על המסורת ההונגרית (דובוש), מצאנו בקונדיטוריית שמו (2). כאן היא עשויה משכבות בצק דבש וקרם וניל (לאכזבת אוהדי העוגה המקורית) - רכה, טעימה ולא מתוקה מדי (65 שקל).

מהקונדיטוריה היוונית

בגרקו דלי מציעים גאלאקטובוריקו (1), שבלול בצק פילו מתפצפץ במלית קרם סולת ותפוחים מקורמלים עם סירופ דבש, וגם טארט דבש (שדומה לו מצאנו גם במאפיית לחמים) עם בצק פריך ומלית דבש ויוגורט (128 שקל כ"א). ביסקוטי מציעים עוגת פראקאלו (2): בצק פילו ממולא באגוזים טחונים ובקרם שקדים ואגוזי לוז ומעוטר בתפוחים מקורמלים, שבמרכזו צנצנת עם סירופ דבש. יפה וטעימה (124 שקל).

בטעם של פעם

המראה הביתי והיעדר התחכום בעוגת הדבש וטארט התפוחים (1) של רשת מאפה נאמן נזקפים רק לזכותם: העוגה (45 שקל) אוורירית, מתובלת במדויק ולא מתוקה מדי והטארט (65 שקל) עסיסי, פריך ונימוח. אהבנו גם את החלה המתוקה (18 שקל) של מאפיית ג'ייקובס (2) ואת הדובשניות – עוגיות הדבש הפריכות בטעם של פעם (35 שקל). מסורת במיטבה, שאותה העדפנו על פני יצירתיות יתר (למשל כמו זו שהופגנה בעוגת התפוחים עם הצ'יריוס).

פאר מקומי

טעימה בדיוק כמו שהיא נראית, החלה העגולה בציפוי השומשום, הפרג, הקצח, ומבחר הגרעינים של מאפיית לחמים, שבמרכזה כלי לדבש, תככב על שולחננו בחג (69 שקל).