הקברניט: ישראל קמה בבוקר יום אחד וגילתה שהיא מעצמת שוערים. כבר שנים שהעמדה הזאת בעייתית, ועכשיו מאמן הנבחרת מתלבט בין עומרי גלזר מהכוכב האדום בלגרד לדניאל פרץ, שעומד לחתום בבאיירן מינכן. בקיץ גילינו שצמח עוד כישרון גדול בעמדה הזאת: תומר צרפתי. הוא רק בן 19, אבל כל הסימנים מראים שהוא יהיה השוער הראשון של מכבי נתניה העונה.
צרפתי היה אחד המצטיינים של ישראל במונדיאליטו האחרון, והתרומה שלו להישג קצת עברה מתחת לרדאר. הנבחרת הזאת הרשתה לעצמה לשחק בצורה מאוד התקפית בזכות העובדה שהיה מי שייתן לה את הביטחון בהגנה. סתיו למקין ורוי רביבו היו נהדרים וקיבלו את רוב המחמאות על המשחק ההגנתי, אבל צרפתי חיפה עליהם לא פעם ולא פעמיים.
2 צפייה בגלריה
yk13558384
yk13558384
(צילום: עוז מועלם)
לצרפתי אין את הכישרון ואת הנתונים של דניאל פרץ, אבל זה לא נורא. הוא יכול לראות איך גלזר הלך והתקדם משנה לשנה עד שהפך לשוער ברמה של ליגת האלופות. צרפתי מצא קבוצה שאוהבת לקדם צעירים כדי לעשות עליהם אקזיט, והוא יכול לחוש בר מזל בזכות העובדה הזאת. לתת לשוער צעיר לפתוח בהרכב זה הרבה יותר אמיץ מאשר לתת לשחקן שדה מסיבות ברורות. הרי לא נהוג להחליף שוער באמצע המשחק אם הוא שגה, גם אם הוא בעיצומו של מופע אימים. מכבי נתניה היא בין הקבוצות היחידות בכדורגל הישראלי שמוכנות להסתכן כך. מצד שני, זה לא סיכון כזה גדול כשיודעים שמדובר בשוער שהצטיין במונדיאליטו. הרי אם הוא היה עושה זאת בנבחרת אירופית בכירה, אפילו בינונית (זוכרים את פרדראג ראיקוביץ'?) לא היה בכלל ספק שהוא צריך להיות השוער הראשון בקבוצה שלו. איתמר ניצן הוא שוער טוב, אבל צרפתי יכול להיות שוער שמביא נקודות וזה יכול לעשות לנתניה את ההבדל העונה.
2 צפייה בגלריה
yk13557726
yk13557726
צילום: עוז מועלם
(עוז מועלם)
טייס המשנה: הכדורגל שלנו מלא במאמנים שהוכתרו אחרי חצי עונה כ"ברק בכר הבא", ומאז מפוטרים בכל חצי עונה (או פחות) מקבוצה אחרת. רן קוז'וך הצליח במכבי נתניה, אבל קיבל חתיכת סטירה בגמר הגביע וסיים את העונה בטעם מר. יהיה מעניין לראות אם הוא מסוגל לבנות קבוצות כמו בכר, או שמדובר בעוד מאמן מהשורה שנישא על גבי המומנטום.
ראו הוזהרתם: את שתי העונות האחרונות מכבי נתניה פתחה בצורה מזעזעת והצליחה לתקן בהמשך. אמנם ליגת העל היא ליגה שמאפשרת התאוששות במהלך העונה, אבל אם נתניה חולמת להיות יותר מהקבוצה ההתקפית והכיפית שכולם אוהבים – ושיתחילו קצת לשנוא אותה כי היא מצליחה – די ברור שהיא צריכה להפסיק עם המנהג הזה.
בחזרה לעתיד: קוז'וך לימד את נתניה שאפשר לנצח מדי פעם גם 0:1 ולא כל הזמן צריך לשחק כמו בימים של "נתניה ועוד 15". כוכב העונה שעברה פטריק טוומאסי עזב, וזה דבר חיובי כי הוא מסוג הכוכבים ששואבים את שמחת החיים לשאר שחקני הקבוצה. הכדורגל הישראלי צמא לקבוצה שתיתן פייט אמיתי לשלוש הגדולות, מכל הקבוצות בליגה נתניה נראית כהכי מתאימה לעשות את זה. על הנייר, היא טובה יותר מרוב המתמודדות מולה. אם היא תצליח לממש את הפייבוריטיות מול הקטנות ממנה, יהיה שמח בצמרת הטבלה.