חברת שטראוס ונושאי משרה בכירים, ביניהם המנכ"ל לשעבר גיורא בר דעה וסמנכ"ל הכספים אריאל שטרית, זומנו לשימוע אצל הממונה על התחרות עו"ד מיכל כהן לפני הגשת כתב אישום בפרשת תיאום מחירים.
על פי כתב האישום, שטראוס אותתה למתחרותיה כי היא שוקלת להעלות מחירים ובכך לטענת הרשות ניסתה להגיע עימן להסדר כובל.
מחברת שטראוס נמסר בתגובה: "עמדתנו שלא דבק כל רבב בהתנהלות החברה ונושאי המשרה שפעלו כמצופה מהם ובליווי משפטי צמוד. אנו סמוכים ובטוחים כי לאחר שהחברה ונושאי המשרה יציגו את עמדתם תתקבל החלטה מושכלת בדבר סגירתו של התיק".
יצוין כי במקביל הטילה רשות התחרות על שטראוס קנס בסך 111 מיליון שקל בגין הפרת כללי מיזוג עם מחלבת וייל - עסקה שלבסוף לא יצאה לפועל עקב התנגדות הרשות וגם שם ממתינה שטראוס לשימוע.
בחודש יולי פורסם כי הסתיימה החקירה נגד רשתות השיווק וספקים, שהחלה בנובמבר 2021, בחשד לתיאום המחירים באמצעות התבטאויות בעל פה או בכתב. החקירה הופרדה לשתי חקירות של רשתות השיווק ושל הספקים, ביניהם שטראוס, שבדוחותיה הכספיים שפירסמה במאי 2021 הודיעה כי לאור עליית חומרי הגלם והתובלה הימית היא נערכת לאפשרויות שונות בהן עדכון מחירים.
בפרשה הזאת נחקרו לצד שטראוס גם בכירים בחברות שסטוביץ, יונילוור ויליפוד, יפאורה, שופרסל, יוחננוף, רמי לוי, ויקטורי ואושר עד.