תנובה נכנסת לראשונה לאמזון ותמכור אבקות חלבון לשוק האמריקאי תחת מותג חדש בתחום תזונת הספורט. כך נודע ל"ידיעות אחרונות". ההשקה תהיה בסוף ספטמבר תחת המותג QUALIFY.
אבקות חלבון הן תוסף תזונה שמהווה תחליף לחלבון מן החי. שוק אבקות החלבון תחרותי מאוד בארה"ב. היתרון שתנובה מתבססת עליו הוא שהאבקות מיוצרות בישראל בכשרות מהודרת, דבר שיאפשר שיווק המוצרים גם לשוק הכשר בצפון אמריקה. בהמשך יוצעו האבקות גם לרשתות מתמחות בתזונת ספורט ותוספי תזונה בארה"ב.
שוק אבקות החלבון בישראל מוערך בכ־330 מיליון שקל בשנה, כאשר בעולם שוק אבקות החלבון גילגל בשנת 2022 כ־22.3 מיליארד דולר, עם צפי ל־36 מיליארד דולר בשנת 2032, ושיעור צמיחה שנתי של 7.3%. בארה"ב לבדה צפוי שוק אבקות החלבון להגיע לכ־7.9 מיליארד דולר.
אבקות החלבון של תנובה פותחו במפעל בבעלותה - "בעמק טק תנובה" – אחד היצרנים המובילים בעולם בתחום אבקות החלב על בסיס מי גבינה.
באמזון תמכרנה אבקות חלבון בשני גדלים ( 2.25 ק"ג ו־720 גרם), בהן אבקות חלביות בטעמי שוקו, וניל, תות, עוגיות וללא טעם, וכן אבקות חלבון טבעוניות על בסיס סויה בטעמי שוקו ווניל, ומוצר טבעוני היברידי חדשני בטעם שוקו, המבוסס על חלבוני אפונה, חומוס וחרובים.
ניהול הפרויקט, השיווק וההפצה בצפון אמריקה מבוצעים על ידי חברת הבת של תנובה, USA Tnuva.