הקברניט: אוהדי הפועל ת"א שרקו בוז לטל בן־חיים כשהוא נכנס כמחליף בגביע הטוטו, וזה כל מה שהוא היה צריך כדי להדליק את עצמו ולבשל את השער השני שסגר עניין. האוהדים הוכיחו לשחקן הכנף שהוא עדיין כוכב, שעדיין זוכרים אותו, שהוא לא עוד ותיק שחזר לקבוצת נעוריו ודוהר לבדו לעבר השקיעה. בניגוד לרבים מבני דורו, בן־חיים תמיד אמר ועשה את מה שהוא חושב. לעיתים הגישה הישירה הזאת עלתה לו ביוקר, אבל השורה התחתונה היא שהוא הפך לשחקן בולט במכבי ת"א ומי שאחראי על המון רגעים בלתי נשכחים. הוא עשה את שלו, את ההקפצה מעל בופון ואת השערים בדרבי התל־אביבי אף אחד לא ישכח.
גם במכבי פ"ת טב"ח עשה את שלו. הוא חזר למועדון כדי להעלות אותו ליגה וכבש 12 שערים בליגה הלאומית בדרך להשגת המטרה. לא היה למכבי פ"ת קל בליגה הלאומית למרות היותה פייבוריטית ברורה, לכן אי־אפשר לזלזל במספרים של השחקן.
1 צפייה בגלריה
yk13559521
yk13559521
(צילום עוז מועלם)
מכבי פ"ת הייתה פעם יציבה כמו סלע בליגת העל, אבל בשנים האחרונות היא הפכה לקבוצת נדנדה. כדי שזה לא יקרה, היא תצטרך שבן־חיים ימשיך להביא את המספרים הללו. ערן זהבי הראה שגיל 34 הוא לא סוף הקריירה, גם לא גיל 36. גם לבן־חיים יש מספיק כישרון כדי לחזור ולהיות שחקן מוביל בליגת העל, למרות שהוא לא מהיר כמו פעם - הוא עדיין "כוכב כדורגל", כמו שאוהבים להגיד אצלנו.
טייסי המשנה: בן־חיים הצליח לחזור לעצמו במכבי פ"ת, ובן שהר רוצה ללכת בעקבותיו אחרי עונה שבה עודד מהספסל את חבריו במכבי חיפה. הבחירה שלו במכבי פ"ת הייתה די מפתיעה ומצד שני מובנת - הקאמבק להפועל ת"א לא נועד לקרות ועדיף להיפרד מהפנטזיה הזאת. אצל מאמן התקפי כמו בני לם הוא יכול לפרוח. לצידו ולצד בן־חיים בהתקפה יש גם את אחד החלוצים הכי מוכשרים בישראל: עידן טוקלומטי, שהיה אמור להיות החלוץ הבכיר של נבחרת הנוער במונדיאליטו, אך נפצע וראה איך דור תורג'מן מככב נגד ברזיל. יש לו איכויות שנדיר למצוא אצל חלוץ ישראלי, ואם הסיומת שלו תמשיך להשתפר, הוא ילך בדרכם של מנור סולומון וליאל עבדה, האקזיטים הקודמים של אבי לוזון. יש לו גם חברים טובים להתקפה (שהר ובן־חיים) שיעזרו לו לשפר את המספרים שלו, בתקווה שזאת תהיה העונה האחרונה שלו בישראל.
ראו הוזהרתם: בזמנים עברו לא היה מה להזהיר את מכבי פ"ת, זאת קבוצה שידעת בדיוק למה לצפות ממנה וכל עונה הייתה דומה לקודמתה, לטוב ולרע. ירידת ליגה לא הייתה בכלל אפשרות. בשנים האחרונות משהו נסדק במועדון, ואם מחברים את זה לעובדה שלם פתח את העונה שעברה במכבי נתניה בצורה נוראית - מקבלים פוטנציאל להרבה בעיות.
בחזרה לעתיד: כאמור, למכבי פ"ת יש התקפה נהדרת שיכולה לקחת אותה למעלה, היא גם שיחקה מצוין בגביע הטוטו והגיעה לחצי הגמר. יש לה את אחד המאמנים הכי מוכשרים בליגה (לם), יש לה שוער שהיא יכולה לסמוך עליו (רובי לבקוביץ'), כל מה שמוביל למסקנה אופטימית שהיא יכולה לעשות עונה יפה. עונה יפה היא לא רק השתחלות לפלייאוף העליון ברגע האחרון מהמקום השישי, אלא להיות היריבה הכי מעצבנת בליגה. בדיוק כמו שהיא הייתה בעבר.