אחרי רמי לוי, רשת מזון נוספת מתכוונת לייבא חלב לישראל, בעקבות ביטול המכס על חלב ניגר עד לאוקטובר. איתן יוחננוף, בעלי רשת המזון יוחננוף, אמר אתמול כי הוא מתכוון לייבא חלב מטורקיה.
"אנחנו נביא חלב מטורקיה בקרטונים. מקווה שזה יגיע בחודש הבא. זה יותר צעד הצהרתי. בפועל, מה אנחנו רוצים? שיבוא החלב יישאר איתנו. אם לא נתאמץ ונביא, שר האוצר יתייאש מהמהלך והצד השני יבין שהוא יכול להמשיך בגישה שלו", אמר יוחננוף לאחר שהרשת פירסמה דוחות לרבעון השני עם עלייה בהכנסות ושחיקה ברווחיות.
1 צפייה בגלריה
yk13561454
yk13561454
(צילום: עוז מועלם)
לדברי יוחננוף, "כרגע העניין זה לא אם יש רווח ביבוא או לא. מדובר בכמות של כמה עשרות אלפי ליטר בלבד. מה שחשוב לנו – להוכיח יכולת יבוא, וזה לא היה קל. המטרה היא להראות שאם לא יפתרו את בעיית החוסר בחלב, אז לא יהיה לחץ רק מצד ענף החלב שמתנגד ליבוא, אלא גם לחץ מהצד שלנו, הקמעונאים. הרי אם שר האוצר היה נותן את שלושת החודשים והשוק היה מגיב שאין יכולת להביא, אז האופציה של יבוא חלב הייתה יורדת מהשולחן. עכשיו אנחנו מוכיחים שאפשר".
ברבעון השני, כמו הרשתות המתחרות שופרסל ורמי לוי, רשמה רשת יוחננוף עלייה בהכנסות ושחיקה ברווחיות, בין השאר בגלל הוצאות מימון שזינקו ב־50% עקב עליית הריבית.
ההכנסות הסתכמו ב־985 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 939 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, עלייה של 4.9%, בין השאר בגלל פתיחת חנויות ומכירות רשת הסטוק שהחברה קנתה.
בחנויות הזהות נרשמה ירידה של 1.1% במכירות. שיעור הרווח הגולמי של החברה כמעט ללא שינוי – 27.3% מההכנסות. הרווח התפעולי ירד ב־6.4% והסתכם ב־61 מיליון שקל.
שיעור הרווח התפעולי מהמכירות עומד כעת על 6.2% בהשוואה ל־7% ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב־35.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 36.9 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.