שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתכנן להאריך בתשעה חודשים נוספים את הצו שמתיר יבוא חלב טרי לישראל, בעוד בסביבתו מעריכים כי בג"ץ ידחה את עתירת הרפתנים – כך נודע ל"ממון".
כזכור, הצו שעליו חתם סמוטריץ', על רקע המחסור בחלב לא מפוקח, הוא לשלושה חודשים, ויפקע ב־7 באוקטובר. יש לציין כי למעט רמי לוי שייבא עד כה כמות קטנה של 40 אלף ליטר, ואיתן יוחננוף שהצהיר כי ייבא כמות חלב לא גדולה מטורקיה, יתר הרשתות לא לקחו עד כה חלק ביוזמה. גורמים בענף טענו כי זה לא משתלם ליבואנים, בגלל התוקף הקצר של המוצר והעובדה כי יבוא חלב טרי במחיר מפוקח אינו כדאי כלכלית. למרות זאת, הם מסרו, כי אם יוארך הצו בשנה, עוד רשתות יתחילו לייבא, אבל בעיקר חלב מועשר, שאינו תחת פיקוח מחירים. (הצו מותיר יבוא חלב לכל סוגיו). בינתיים המחסור בחלב נמשך, אם כי באופן מעט פחות חמור בהשוואה לתקופת השיא, מלפני כמה שבועות.
תנובה מייצרת במלוא הכוח שלה, ומחלבות הגולן מוסיפות עוד 600 אלף ליטר, אך זה לא מספיק כדי לכסות על חסרונה של טרה, שהפסיקה משיקוליה לייצר חלב מפוקח של ליטר בקרטון עבור הציבור.
כזכור, ארגון יצרני החלב, מועצת החלב וארגון מגדלי העיזים עתרו נגד החלטת שר האוצר. הטענה המרכזית שלהם הייתה כי המדינה הפרה את ההסכם שלה מול הרפתנים וכי הבעיה היא לא במחסור של חלב גולמי, אלא בכושר הייצור – מחלוקת שכנראה תלווה אותנו זמן רב.