אם אתם מתקשים לעקוב אחרי לוח השנה ומחפשים רמז שיעזור לכם לדעת שהחגים מתקרבים ולהתכונן לשאלה המתבקשת איפה תהיו השנה בחג, הנה לכם טיפ: שימו לב למתקפת־העל של הבשמים ברשתות הפארם, במודעות, בטלוויזיה ובעצם בכל פינה. כי כמו שגפילטע פיש הוא מסורת, ככה זה גם בשמים וחגים, לנשים וגם לגברים.
אם מתחשק להתחדש בבושם חדש אז בואו נעשה את זה חכם:
• ההתארגנות לרכישת בושם לא אמורה לכלול התזה של הבושם הקבוע שלכם בבית. הניחוח הזה רק יבלבל אתכם בזמן החיפוש.
• 15 דקות התהילה – לבושם לוקח זמן "להתקבע" על הגוף וריח ההתזה הראשוני לא דומה לריח שיישאר על הגוף לאחר מכן. לכן הדרך הכי טובה לקנות בושם היא להתיז בנקודת דופק (מפרק כף היד, הצד הפנימי של המרפק וכדומה) ולהמשיך במשימות שיש לכם. רבע שעה אחר כך הניחוח האמיתי יתקבע, ואז תדעו באמת אם הוא האחד שנועד לכם.
• ואפרופו התזה – אל תנסו בבת אחת יותר משלושה, גג ארבעה, בשמים. הריחות עלולים להתערבב זה בזה, ולבלבל אתכם. מומלץ לרשום לעצמכם היכן התזתם כל בושם, כדי שברגע האמת לא תקנו את הבקבוק הלא נכון.
• ניסיתם יותר מבושם אחד? אל תשכחו את כלל הנטרול. כדי שתוכלו ליהנות מהניחוח האמיתי של כל בושם חשוב לנטרל את האף בין הרחה להרחה. איך עושים את זה? יש מקומות שייתנו לכם להריח פולי קפה או להריח חלק טבעי של העור, כלומר כזה שלא בישמתם אותו, כמו הכתף למשל. כך תחזרו בעצם לנקודת האפס.
• והכי חשוב: שמרו על ראש פתוח. יש סיכוי שהבושם שלכם נמצא במדפים של המין השני, במדפי הנוער, באזור בשמי נישה (של בתי בישום קטנים ופחות מוכרים) או בכלל בשילוב בין שני בשמים שונים.